Linnea22 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har de siste årene vært i en eneste lang depresjon. Ofte så dyp at alt jeg har ønsket har vært å ta mitt eget liv.Jeg har etterhvert fått diagnosen bipolar lidelse 2. Tar 250 mg Lamictal om dagen. Jeg blir bare sykere av antidepresiva. Jeg er overfølsom for de aller fleste medisiner. Får masse bivirkninger, ofte av psykisk art. Jeg har også forsøkt ECT, men kom ut av det med enda større problemer enn jeg hadde før. Behandlingen førte til mareritt hver natt i månedsvis og enorm angst. Jeg kan ikke tenke meg å prøve dette flere ganger. Er det da ingenting som kan hjelpe meg? Jeg er nå 22 år gammel og kan på ingen måte se for meg at jeg skal leve livet slik som dette i 60-70 år til. Sykehuset der jeg bor har gitt meg opp. Jeg blir innlagt med jevne mellomrom av min behandler på poliklinikken fordi han frykter for at jeg skal ta livet mitt. Jeg har flere ganger vært nær ved å få det til. Sykehuset skriver meg ut etter en uke hver gang, uten å ha gitt noen form for behandling i mellomtiden. Jeg føler jeg har prøvd alt, men uten å ha kommet noen vei. Finnes det ingen bedre behandlingstilbud? Håpet jeg hadde engang om at ting skulle bli bedre er snart helt borte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162044-ingen-behandling-ved-bipolar-lidelse-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 1. Har du fått sjekket serumkonsentrasjonen på Lamictal? Den skal være i området 15 - 25 mikromol/l. Noen ganger høyere om nødvendig. 2. En bør vurdere tillegg av litium (Lithionit). 3. Tillegg av et moderne antpsykotikum vil være neste steg. Disse er i uprioritert rekkefølge: Zyprexa, Risperdal, Solian, Zeldox, og Seroquel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162044-ingen-behandling-ved-bipolar-lidelse-2/#findComment-1048542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Ikke gi opp! Jeg hadde det akkurat som det inntil for et halvt år siden. Da økte de medisinene, fikk en ny behandler og 3 mnd innleggelse. Det hjalp virkelig, og for første gang på 6 år er jeg ikke suicidal. Riktig medisinering er svært viktig! Kanskje du også skal søke om et lengre opphold på et psykiatrisk sykehus? Følg iallefall rådene til NHD. Det SKAL jo tas serumkonsentrasjoner med jevne mellomrom, men min erfaring er at det slurves med både dette og medisinoppfølging. Slik jeg har forstått det er medisiner den viktigste behandlingen ved bipolare lidelser. Du må i det minste ikke gi opp før du har prøvd alt, og det har du ikke. Du kan fortsatt gå opp i doser, og legge til et anti-psykotika. Hvorfor har du så dårlig oppfølging på medisiner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162044-ingen-behandling-ved-bipolar-lidelse-2/#findComment-1048793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.