Gå til innhold

Hvordan velge et godt selskap?

Anbefalte innlegg

Det skjer at man havner sammem med andre en ikke har det godt med. Spesielt gjelder det for noen de menneskene som gir inntrykk av å ha lite samvittighet. De tar all energien fra deg. Man blir sliten av å være med dem, og de får deg av og til å tro at det er din egen feil og at det er noe galt med deg.

Noen ganger får en lyst til å velge seg bedre selskap eller velge bort personer. Å være sammen med de som får frem det som er bra i hverandre, i stedet for dårlig samvittighet, skyld og sinne.

Av og til må man jo være sammen med de man har "plikt" til å møte eller av andre grunner må omgås selv om det er vanskelig.

Hvordan kan man bli bedre til å velge et godt selskap for seg selv?

Bør man ha dårlig samvittighet for å ikke "like" en viss gruppe andre mennesker, og hvordan være sammen med dem som ikke er ødeleggende for en selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162054-hvordan-velge-et-godt-selskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rutangis netu

En velger naturlig de menneskene en trives sammen med. Men det kan jo være en sovepute. Hvis en feks alltid velger mennesker som ikke utfordrer en. Hvis en er redd for konkurranse feks.

Selv så velger jeg vekk mennesker som er veldig selvhevdende. Og slike som bare snakker om karriere og hva en eier av statussymboler. Kan jo ha med konkurranse å gjøre det også forresten. De minner meg kanskje på det jeg ikke har oppnådd selv, eller de pirker i min dårlige selvfølelse.

En grei måte å 'prøve ut' nye bekjentskaper på er å begynne i en eller annen forening. Da finner en etterhvert ut hvilke en passer så godt sammen med at en kan prøve å få et mer privat bekjentskap utenfor foreningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...