gulljenta Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hei, min datter på snart 12 år har i 1 års tid nå vært plaget med kviser i ansiktet. Hun fikk nettopp sin første menstruasjon også. Jeg var like tidlig med kviser osv. Jeg går ennå på tetracycliner og Dalacin, som hjelper bare litt...Hennes onkel er også sterkt plaget med kviser, så det ligger i slekten...Hun har fått Dalacin av legen, men ser at dette ikke hjelper (har prøvd de fleste andre reseptfrie midler og kjerringråd, er ekspert på disse :-) ) Mitt spørsmål er: Kan det være en id`e at hun prøver tetracyclin? Er stor sjangse på at hun blir verre med årene. Ser at hun er plaget med dette og jeg kjenner meg veldig igjen, stakkar.. 0 Siter
Sofapus Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg tror jeg ville prøvd roaccutan jeg 0 Siter
Gjest Heidi84 Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg tror jeg ville prøvd roaccutan jeg Er i samme situasjon selv. Har arvet "dårlig hud" fra min far sin side. Synes heller du skulle sende henne til en hudspesialist, prøve lysbehandling og liknende før du lar henne begynne på noen antibiotika-kur. Det kan gi bivirkninger som overhodet ikke er bra får en så ung jente.. Er ikke noe gøy å være i den situasjonen å ha dårlig og urenhud.. Lykke til! 0 Siter
Gjest Lykke til - til en bra mor som tar sin datter på alvor Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Er i samme situasjon selv. Har arvet "dårlig hud" fra min far sin side. Synes heller du skulle sende henne til en hudspesialist, prøve lysbehandling og liknende før du lar henne begynne på noen antibiotika-kur. Det kan gi bivirkninger som overhodet ikke er bra får en så ung jente.. Er ikke noe gøy å være i den situasjonen å ha dårlig og urenhud.. Lykke til! Det er nok mange argumenter for og imot bruk av antibiotika og Roaccutan. Jeg vil bare si at det er utrolig mange som har brukt Roaccutan og er STRÅLENDE fornøyd med resultatet.. Jeg ser nå i ettertid at jeg ventet litt for lenge før jeg bestemte meg for å begynne på Roaccutan. Tenkte hele tiden at "det må da finnes noe annet, noe mer skånsomt og mildere som fungerer" enn Roaccutan. Men det var det ikke. Jeg brukte tusenvis av tusenvis av kroner, ikke minst tid og energi på å forsøke andre ting, som hudpleier, dyre kremer, homøopat og diverse... La om kosthold, spiste ditt og datt og alt tenkelig som skulle være bra. Ingenting fungerte - og til slutt bare måtte jeg forsøke Roaccutan. For en VIDUNDERKUR:) Jeg er nå lykkelig og kvitt kvisene - trenger ikke skamme meg over ansiktet mitt lenger og det er deilig. Men på grunn av at jeg var så sta og ville vente lengst mulig før jeg begynte med Roaccutan, så sitter jeg igjen med en god del arr. Hadde jeg fått valget igjen - er det bare èn ting jeg ville gjort annerledes: nemlig begynt på Roaccutan mye tidligere!!! Når vi har noe som fungerer - hvorfor utsette seg selv for den belastningen det faktisk er å gå rundt med en kvisete og betent hud? Ja - Roaccutan har mange bivirkninger, men så har det jammen en fantastisk virkning mot det det faktisk skal hjelpe mot også Roaccutane er det ENESTE produkt jeg noen gang har forsøkt som faktisk har holdt det den lover:) Må si jeg er positivt overrasket over resultatet mitt. Om datteren din begynner på disse tablettene nå - kan hun om 4-5 mnd være kvitt kviseproblemet for resten av livet. Hun er heldig som har en mamma som deg, som tar dette på alvor og som er interessert i å hjelpe henne! Men det er klart at du bør lese igjennom nøye all informasjon som finnes om Roaccutan før du bestemmer deg/dere.Kanskje føler du at dette ikke er løsningen på problemet til datteren din - og kanskje er ikke problemet hennes så "alvorlig" at du ønsker en sånn type medisin. PS!! Mine bivirkninger ved Roaccutan var meget tørre lepper, av og til tørr hud på hendene og litt øm i musklene:) Ønsker dere lykke til uansett hva dere måtte bestemme dere for og finne ut. 0 Siter
Gjest kvisefri Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Hei! Jeg var også plaget med kviser allerede fra 10-11 -års alderen. Fikk ikke mensen før jeg var 14 1/2. Jeg var hos vanlig lege først, så hudspesialist. Fikk utallige kremer og tabletter som holdt det i sjakk, men med en gang jeg holdt opp kom de tilbake. Jeg var også hos en hud-professor men fikk bare en resept på p-piller og en henvisning til gynekolog. Jeg følte ingen tok meg på alvor. Til slutt kontaktet vi en homøopat og det ble redningen for meg.(Da var jeg 18 år og null selvtillit igjen pga kvisene). Jeg gikk på noen forferdelige urtetabletter, men jeg så bedring etter ca en uke. Etter endt kur var jeg kvisefri og har omtrent ikke hatt en kvise siden, bare ved mens. (Er 30 år i dag) Jeg synes det er bra du hjelper din datter allerede nå. Min ungdomstid var preget av dårlig selvtillit. Ikke la din datter miste den beste tiden av livet. Ikke gi deg før dere finner den behandlingen som passer for henne!! 0 Siter
sørnorge22 Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Det er nok mange argumenter for og imot bruk av antibiotika og Roaccutan. Jeg vil bare si at det er utrolig mange som har brukt Roaccutan og er STRÅLENDE fornøyd med resultatet.. Jeg ser nå i ettertid at jeg ventet litt for lenge før jeg bestemte meg for å begynne på Roaccutan. Tenkte hele tiden at "det må da finnes noe annet, noe mer skånsomt og mildere som fungerer" enn Roaccutan. Men det var det ikke. Jeg brukte tusenvis av tusenvis av kroner, ikke minst tid og energi på å forsøke andre ting, som hudpleier, dyre kremer, homøopat og diverse... La om kosthold, spiste ditt og datt og alt tenkelig som skulle være bra. Ingenting fungerte - og til slutt bare måtte jeg forsøke Roaccutan. For en VIDUNDERKUR:) Jeg er nå lykkelig og kvitt kvisene - trenger ikke skamme meg over ansiktet mitt lenger og det er deilig. Men på grunn av at jeg var så sta og ville vente lengst mulig før jeg begynte med Roaccutan, så sitter jeg igjen med en god del arr. Hadde jeg fått valget igjen - er det bare èn ting jeg ville gjort annerledes: nemlig begynt på Roaccutan mye tidligere!!! Når vi har noe som fungerer - hvorfor utsette seg selv for den belastningen det faktisk er å gå rundt med en kvisete og betent hud? Ja - Roaccutan har mange bivirkninger, men så har det jammen en fantastisk virkning mot det det faktisk skal hjelpe mot også Roaccutane er det ENESTE produkt jeg noen gang har forsøkt som faktisk har holdt det den lover:) Må si jeg er positivt overrasket over resultatet mitt. Om datteren din begynner på disse tablettene nå - kan hun om 4-5 mnd være kvitt kviseproblemet for resten av livet. Hun er heldig som har en mamma som deg, som tar dette på alvor og som er interessert i å hjelpe henne! Men det er klart at du bør lese igjennom nøye all informasjon som finnes om Roaccutan før du bestemmer deg/dere.Kanskje føler du at dette ikke er løsningen på problemet til datteren din - og kanskje er ikke problemet hennes så "alvorlig" at du ønsker en sånn type medisin. PS!! Mine bivirkninger ved Roaccutan var meget tørre lepper, av og til tørr hud på hendene og litt øm i musklene:) Ønsker dere lykke til uansett hva dere måtte bestemme dere for og finne ut. Hei! Jeg er 22 år nå, og har vært plaget med kviser siden barneskolen. Ikke før i vår kom jeg meg til en hudlege, da var kvisene mine blitt store og vonde og veldig plagsomme. jeg fikk roaccutan etter fem minutters samtale og nå er jeg kvisefri, bare fire måneder etterpå. Jeg skulle ønske at min mamma hadde tatt mine problemer så på alvor da jeg var liten, jeg kunne hatt et annet liv i dag.. Så jeg råder deg til å gjøre ALT for din datter, og styr unna kremer - de funker ikke. Kviser er et problem som man kun kan få bukt med innenfra, det er jeg hellig overbevist om. Lykke til:) 0 Siter
Gjest hva het de? Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Hei! Jeg var også plaget med kviser allerede fra 10-11 -års alderen. Fikk ikke mensen før jeg var 14 1/2. Jeg var hos vanlig lege først, så hudspesialist. Fikk utallige kremer og tabletter som holdt det i sjakk, men med en gang jeg holdt opp kom de tilbake. Jeg var også hos en hud-professor men fikk bare en resept på p-piller og en henvisning til gynekolog. Jeg følte ingen tok meg på alvor. Til slutt kontaktet vi en homøopat og det ble redningen for meg.(Da var jeg 18 år og null selvtillit igjen pga kvisene). Jeg gikk på noen forferdelige urtetabletter, men jeg så bedring etter ca en uke. Etter endt kur var jeg kvisefri og har omtrent ikke hatt en kvise siden, bare ved mens. (Er 30 år i dag) Jeg synes det er bra du hjelper din datter allerede nå. Min ungdomstid var preget av dårlig selvtillit. Ikke la din datter miste den beste tiden av livet. Ikke gi deg før dere finner den behandlingen som passer for henne!! hei hva slags urter hva det du gikk på? hva het de? har faktisk aldri tenktpå at homoøpater kan behandle kviseproblemer, så dette var en tankevekker:) 0 Siter
Gjest kvisefri Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 hei hva slags urter hva det du gikk på? hva het de? har faktisk aldri tenktpå at homoøpater kan behandle kviseproblemer, så dette var en tankevekker:) Dessverre, det husker jeg ikke. Det er en 12-13 år siden. Men jeg kan absolutt anbefale homøopat! Jeg husker fortsatt hun sa at kroppen må renses innvendig. Det hjelper ikke å smøre på sterke kremer eller gå på hormoner. Det hjelper bare midlertidig. 0 Siter
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 24. oktober 2004 Skrevet 24. oktober 2004 Hei, tendens til kviser går gjerne i familien, og det at flere er plaget og i lang tid kan bety starten på en "karriere" for din datter. Dessverre er det slik at de fleste behandlinger for kviser kun er virksom mens man behandles, og plagene kommer raskt igjen om man avslutter behandlingen. Dette gjelder også for tetracycliner. Fra 12 års alder er det forsåvidt greit å bruke tetracycliner, hvis man har mye kviser som ikke lar seg behandle med lokalmidler. Dersom hun har behov for tetracycliner år etter år for å holde plagene under kontroll, burde du ta henne med til en hudlege og diskutere behandling med Roaccutan. Informasjon om dette legemiddelet finner du på http://avd.rikshospitalet.no/hps/pasientinformasjon/roaccutan.asp Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.