Gå til innhold

Årsaker til paranoia


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Hva kan årsakene til paranoia være? Jeg har tenkt mye på dette, og har derfor en liten liste over mulige grunner. Vil gjerne ha en vurdering av dem!

- En tar ikke seg selv seriøst, og vil derfor tenke liknende om andre, at de ikke er seriøse (de er i stand til å overvåke deg feks).

- En har et sykelig forhold til dette med oppmerksomhet. En får rett og slett ikke nok av det, og hjernen kompenserer ubevisst med å bli paranoid.

- Sosial usikkerhet. En er rett og slett så usikker på hva andre mener, at det er ingenting som motsier at de kan være imot deg.

Selv tror jeg at jeg heller mot den siste årsaken. Er litt paranoid til tider nemlig. Tror det er en feil med hjernen min som gjør at jeg ikke oppfatter andre menneskers meninger og intensjoner like klart som andre.

Det kan også være dette med oppmerksomhet. Det er nemlig delvis derfor jeg skriver dette. Ved siden at det er et interessant emne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fornebu

har tendenser til paranoia fordi jeg har blitt lurt og løyet for og gjort vondt av mennesker jeg hadde stor respekt for, og feilkobler det på en måte så jeg tror at andre gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...