Gå til innhold

ekstraslag igjen

Anbefalte innlegg

Gjest xine 73

Takk for svar på tidligere innlegg. Har time hos lege, og skal spørre videre om 12-24 timers båndopptaker.

Lurte på om matallergi kan påvirke/fremkalle en slik tilstand? Merker spesielt ved inntak av sjokolade/cola og de fleste middagsmåltider en reaksjon etter ca. 5 min.

Kan dette eventuelt bekreftes gjennom en allergi-test?

Jeg ønsker som sagt også å bli gravid igjen,(har en sønn på 2 1/2, og hadde ingen problemer med ekstraslag på denne tiden. Jeg gikk på albyl-E pga en tidligere fødsel i 6.mnd. hvor det ble påvist infarkter i morkaken. Sønnen vår nå, ble også født 5 uker for tidlig, uten at jeg fikk vite noen årsaker til det...?) Jeg lurer på om det kan være noen sammenheng med infarktene i morkaken den gang? Kan problemet mitt skyldes noe med blodomløp/ blodkar e.l.?

Er bekymret for om en graviditet vil forverre problemet, eller være til skade for meg eller foster?

Kan jeg finne ut noe mer om dette?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16212-ekstraslag-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Xine.

Allergiske reaksjoner vil kunne forsterke tendensen til ekstraslag. Hvis du får registrert ditt hjerte med en båndspiller, kan du prøve deg med inntak av noe du har merket utløser plager, og få sett om du på det tidspunktet i registreringen får øket antall ekstraslag.

Dine ekstraslag har neppe noe med at du fikk infarkter i morkaken. Det er ikke holdepunkt for at du har noen sykelig tilstand i ditt sirkulasjonssystem, men nevn det for din gynekolog neste gang du blir gravid, slik at endel av kontrollen blir fokusert på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16212-ekstraslag-igjen/#findComment-75881
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...