hmmrf Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hei! Jeg er en kvinne på 34 år. Jeg bruker Nexium 40mg daglig (1-2 tabletter pr.dag) pga. spiserørsbrokk. Jeg sliter med bivirkninger av dette preparatet; luft i magen og ekstremt tørr i hals/på tunge. Nå opplever jeg også magesmerter nederst i magen. Disse smertene kan naturligvis skyldes andre ting, men nå har jeg vært på mange ulike undersøkelser uten at de har funnet noen grunn til smertene. Jeg har begynt å lure på om magesmertene mine rett og slett kan være nok en bivirkning av Nexium. Magesmerter står beskrevet som en av bivirkningene med Nexium. Hva slags magesmerter er det da snakk om? Jeg har forøvrig brukt Nexium 40mg i over 1 år og er avhengig av det for å kunne fungere i hverdagen. Jeg har forsøkt å ta pauser fra tablettene, men det fører til store plager fra magesyre etter ca. 1 uke uten tablettene. Håper på raskt svar da magesmertene (nederst i magen) holder meg hjemme fra jobben. PS! Jeg har forsøkt flere andre syrepumpehemmende preparater, men de andre utenom Nexium ga umiddelbare bivirkninger som f.eks. kvalme og svimmelhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162149-smerter-nederst-i-magen-venstre-side/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Nexium og liknende preparater kan gi luftsmerter, men da plaier smertene å være av knip-karakter, og ikke så lokaliserte. Viktig å finne ut om du har blod eller slim i avføringen. Kanskje bør du få tatt en test av dette hos fastlegen din. Gynekologiske undersøkelser bør gjøres, kanskje helst med en ultralyd hos en gynekolog. betennelser og irritasjoner i tykktarmen bør helst utelukkes med røntgenbilder. Urinveisinfeksjoner må også utelukkes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162149-smerter-nederst-i-magen-venstre-side/#findComment-1050331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.