Gå til innhold

Hjelp!


Gjest habe

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så innmari vanskelig å få hjelp? Jeg har ringt litt rundt for å høre om noen kunne hjelpe, men alt jeg traff på var telefonsvarere, og en som kunne tilby meg time i februar..

Det er nå jeg trenger hjelp, kan ikke sette det på hold til februar.

Hvor skal jeg gå? Legevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må først forsøke å kontakte din fastlege. Dersom vedkommende mener at du trenger hjelp med en gang, så kan du henvises til en psykiatrisk poliklinikk for å få snakket med noen.

Å finne en privatpraktiserende terapeut er mye jobb, og det er ofte mest effektivt å skrive brev til mange samtidig og be dem ta kontakt med deg. Det vil alltid være slik at de fleste ikke har ledig kapasitet, men en eller annen får før eller senere en mulighet til å ta inn ny pasient. Når du først har orket å gjøre denne jobben og funnet en terapeut, så gis det ofte både et godt og langvarig terapitilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først forsøke å kontakte din fastlege. Dersom vedkommende mener at du trenger hjelp med en gang, så kan du henvises til en psykiatrisk poliklinikk for å få snakket med noen.

Å finne en privatpraktiserende terapeut er mye jobb, og det er ofte mest effektivt å skrive brev til mange samtidig og be dem ta kontakt med deg. Det vil alltid være slik at de fleste ikke har ledig kapasitet, men en eller annen får før eller senere en mulighet til å ta inn ny pasient. Når du først har orket å gjøre denne jobben og funnet en terapeut, så gis det ofte både et godt og langvarig terapitilbud.

Takk for svar.

Jeg har ikke fastlege her i Oslo, dessuten tar det innmari lang tid det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg har ikke fastlege her i Oslo, dessuten tar det innmari lang tid det også.

Hvis du f.eks. er student, så kan du benytte helsetjenesten ved UiO.

Siden du ikke har fastlege i Oslo, kan du kontakte et legesenter og be om en time. Hvis du sier at det haster, så vil du normalt få time raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...