Gå til innhold

langt der nede i dypet...

Anbefalte innlegg

er skikkelig deprimert for tiden, går rundt å irriterer meg for hver minste lille ting.

Det er 4 år siden det fæle skjedde da jeg ble dopa ned og voldtatt på en fest.

Det som jeg sitter igjen med nå er raseri rettet mot meg selv og han som gjorde det stygge med meg.

Har slitt hele livet mitt med sosial angst pga. at jeg ble mobbet i hele barneskolen så det begynner å bli mye å fordøye med voldtekten å alt.

Jeg tørr ikke anmelde dette å er sint på meg selv for at jeg ikke er mere tøff, men jeg greier rett å slett ikke, vet ikke helt hva jeg skal foreta meg..er helt lost!!

Psykolog hjalp ikke noe for meg,har holdt på med det i 3 år å føler egentlig det at jeg ikke får noe ut av å snakke med psykolog.

Jeg trenger seriøst noen tips på hvordan jeg skal greie å slippe tak på raseriet jeg føler og hvordan jeg skal kunne fortsette livet mitt å få en mer positiv innstilling...

Trenger råd...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162172-langt-der-nede-i-dypet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei..

Jeg har selv opplevd å bli seksuelt misbrukt fra jeg var 4 til 12år. Var min Svoger som gjorde det.

Jeg hadde ett veldig hat og sinne til han i mange år , noe som er helt normalt. Det jeg vil si er det viktigste er at du må få lov til å være sinna , få det ut. Gråt til det er tomt for tårer og prat om det til strupen er helt tørr..

Alt du har på hjertet om denne drittsekken som voldtok deg må du få ut , på den ene eller den andre måten..

Men etter hvert må sinne få slippe taket , hatet må ikke få spise deg opp innvendig , ikke la han som voldtok deg få ødelegge flere dager i ditt liv. Tenk at den gleden skal han ikke få..

Jeg vil jo anbefale på det sterkeste at du anmelder dette. For din egen del , og andre mulige ofre sin del. Det er veldig hardt og tøft mens det står på , men føles mye bedre etterpå.

Han burde bli straffes for det han har gjort.. Er du redd for hva som kan skje etter en eventuell anmeldelse så kan du kanskje bo hjemme en stynd hos dine foreldre , få ei vennine til å være hos deg , eller noe i den duren.

Hvor gammel er du?

Jeg føler med deg , det er helt grusomt å ha det sånn , men du må bare prøve å jobbe deg gjennom vanskelige perioder , holde hodet hevet , for du har ikke gjort noe galt..

Ikke la den mannen få ødelegge mer for deg enn hva han alt har gjort..

Håper dette var til litt hjelp..

mvh

Hei hei..

Jeg har selv opplevd å bli seksuelt misbrukt fra jeg var 4 til 12år. Var min Svoger som gjorde det.

Jeg hadde ett veldig hat og sinne til han i mange år , noe som er helt normalt. Det jeg vil si er det viktigste er at du må få lov til å være sinna , få det ut. Gråt til det er tomt for tårer og prat om det til strupen er helt tørr..

Alt du har på hjertet om denne drittsekken som voldtok deg må du få ut , på den ene eller den andre måten..

Men etter hvert må sinne få slippe taket , hatet må ikke få spise deg opp innvendig , ikke la han som voldtok deg få ødelegge flere dager i ditt liv. Tenk at den gleden skal han ikke få..

Jeg vil jo anbefale på det sterkeste at du anmelder dette. For din egen del , og andre mulige ofre sin del. Det er veldig hardt og tøft mens det står på , men føles mye bedre etterpå.

Han burde bli straffes for det han har gjort.. Er du redd for hva som kan skje etter en eventuell anmeldelse så kan du kanskje bo hjemme en stynd hos dine foreldre , få ei vennine til å være hos deg , eller noe i den duren.

Hvor gammel er du?

Jeg føler med deg , det er helt grusomt å ha det sånn , men du må bare prøve å jobbe deg gjennom vanskelige perioder , holde hodet hevet , for du har ikke gjort noe galt..

Ikke la den mannen få ødelegge mer for deg enn hva han alt har gjort..

Håper dette var til litt hjelp..

mvh

Skulle ha vært så mye enklere å anmeldt voldtekten, men det er vel ingenting som er enkelt når man har opplevd noe så grusomt.

Går det bra med deg da? gml er du? jeg er 20 år.

takk for oppmuntrende ord, setter veldig stor pris på at du tok deg tid =)

Ta vare på deg selv å stå på!!

Skulle ha vært så mye enklere å anmeldt voldtekten, men det er vel ingenting som er enkelt når man har opplevd noe så grusomt.

Går det bra med deg da? gml er du? jeg er 20 år.

takk for oppmuntrende ord, setter veldig stor pris på at du tok deg tid =)

Ta vare på deg selv å stå på!!

Er du sikker på at det ville blitt bedre for deg om du anmeldte voldtekten? Selvfølgelig burde mannen blitt straffet, og derfor burde du anmelde det for ikke å la han slippe. Når det er sagt så sett deg ned og spør deg selv hvorfor du ikke greier, hvorfor du bruker så mye tid på tankene og om du tror du vil bruke mindre tid på dem etterpå. Skriv det gjerne ned.

Er du sikker på at det ville blitt bedre for deg om du anmeldte voldtekten? Selvfølgelig burde mannen blitt straffet, og derfor burde du anmelde det for ikke å la han slippe. Når det er sagt så sett deg ned og spør deg selv hvorfor du ikke greier, hvorfor du bruker så mye tid på tankene og om du tror du vil bruke mindre tid på dem etterpå. Skriv det gjerne ned.

hvorfor jeg ikke greier det? kort og greit, jeg har angst...

det lure hadde seff vært å anmeldt hele greia, men det greier jeg ikke og det er ikke for at jeg har bestemt meg for ikke å tørre eller gjøre det, men det er bare det at jeg liker ikke tanken på at jeg skal gå gjennom en rettsak som antageligvis er helv sjøl og så slipper han fri.

Da har liksom jeg gitt mye og ikke fått noe tilbake så jeg tror jeg lar saken ligge.

*grøss*.

hvorfor jeg ikke greier det? kort og greit, jeg har angst...

det lure hadde seff vært å anmeldt hele greia, men det greier jeg ikke og det er ikke for at jeg har bestemt meg for ikke å tørre eller gjøre det, men det er bare det at jeg liker ikke tanken på at jeg skal gå gjennom en rettsak som antageligvis er helv sjøl og så slipper han fri.

Da har liksom jeg gitt mye og ikke fått noe tilbake så jeg tror jeg lar saken ligge.

*grøss*.

Jeg vet mye om angst, og det å ikke greie det man mener selv at man skulle greie og vil gjerne.

Det jeg prøvde å si var at det virker som du bruker så mye tid på å tenke på at du ville fått det bedre om du anmeldte, men så har du bestemt deg for at utfallet vil bli negativt og det vil du ikke klare. Det er dette som er depresjon og angst, du ser det verste som du kunne tenke deg og det er at han ikke blir dømt. Den tanken greier du ikke og det kverner rundt i hodet på deg hele tiden og holder på å ødelegge deg.

Annonse

Jeg vet mye om angst, og det å ikke greie det man mener selv at man skulle greie og vil gjerne.

Det jeg prøvde å si var at det virker som du bruker så mye tid på å tenke på at du ville fått det bedre om du anmeldte, men så har du bestemt deg for at utfallet vil bli negativt og det vil du ikke klare. Det er dette som er depresjon og angst, du ser det verste som du kunne tenke deg og det er at han ikke blir dømt. Den tanken greier du ikke og det kverner rundt i hodet på deg hele tiden og holder på å ødelegge deg.

jeg lider av angst og depresjoner, det siste aller mest..

Skal snart til legen å få ny medisin så da får jeg håpe at jeg slipper å være så deppa ihvertfall en stund, trenger en pause.

jeg lider av angst og depresjoner, det siste aller mest..

Skal snart til legen å få ny medisin så da får jeg håpe at jeg slipper å være så deppa ihvertfall en stund, trenger en pause.

Har du en jobb, studier eller noe annet meningsfylt å fylle tiden med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...