Gå til innhold

Hva er spisskummen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha det i en matrett pg er ike helt sikker på hva det er?? I butiken så fant jeg ikke SPISSkummen, men KUMMEN og det er karve! Kan det være et samme?

Jeg skal ha det til Colombianske Empanadas

Skrevet

Karve og spisskummen krydre som er i slekt, men ikke det samme.

Skrevet

Karve og spisskummen krydre som er i slekt, men ikke det samme.

Glemte selvsagt noe...

Tror du skal finne det i en velassortert matvarebutikk, alternativt en "innvandrerbutikk".

Skrevet

Det er krydder ja, fås i butikker som Centra, Meny, Ultra etc, men tror ikke Rimi og Kiwi har det. Er på glass, og fra Black Boy står det bare "Spisskum" på den

Skrevet

Finnes også på Maxi. Lukter som sånn taco-mix-krydder-pose.

Skrevet

Glemte selvsagt noe...

Tror du skal finne det i en velassortert matvarebutikk, alternativt en "innvandrerbutikk".

Fikk vite at KUMMEN/SPISSKUMMEN var det samme!

Men, siden den typen jeg hadde kjøpt var hel og ikke kvernet så droppet jeg hele kummen! Like greit det...

Skrevet

Fikk vite at KUMMEN/SPISSKUMMEN var det samme!

Men, siden den typen jeg hadde kjøpt var hel og ikke kvernet så droppet jeg hele kummen! Like greit det...

OK, men du kunne most spisskummen med morter :-)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

neste gang du skal lage mat: Bruk jeera fra innvandrerbutikk. Det er det du skal ha. Er kjempegodt!

En boks varer i flere år.

Skrevet

neste gang du skal lage mat: Bruk jeera fra innvandrerbutikk. Det er det du skal ha. Er kjempegodt!

En boks varer i flere år.

THX, det skal jeg huske på!

Skrevet

OK, men du kunne most spisskummen med morter :-)

Hadde ikke morter jeg:-) så det må jeg kanskje skaffe meg.. godt det snart er jul :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...