Gå til innhold

Til alle som har brukt Prednisolon!

Anbefalte innlegg

Gjest søkke ta!

Jeg er en jente på 29 år, på grunn av at jeg har Crohns skal jeg nå på en tre måneder lang kur med Prednisolon, og når jeg hentet ut medisinen visste jeg vel egentlig ikke hvilke tabletter det var, og så vart jeg skremt!!!

Legen sa at jeg kanskje kom til å bli litt rundere i ansiktet, men ikke noe mer liksom.

Så hører jeg om folk som legger på seg massevis av kilo, blir helt forandret, får ikke sove om natten etc.

Er dette sant?

Skal begynne på en nedtrappingskur i dag og er ferdig første februar, det er 5 mg tabletter!

Og visst jeg skal komme til å legge på meg en masse er det noe jeg kan gjøre, trimme, spise magert, ta noe vanndrivende?

Jeg tilstår at jeg er livredd for at kroppen min endrer fasong, er veldig opptatt av utseende mitt!

Hvilke bivirkner fikk dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162210-til-alle-som-har-brukt-prednisolon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fei1365380229

Jeg tar prednisolon, men har gått på doser av 60 mg daglig. Jeg tror ikke man får disse grusomme bivirkningene av bare 5 mg. Jeg har ihvertfall fått forespeilet at alle bivirkningene skal gi seg når jeg er nede på 10 mg om ca. 6 - 7 mnd.

Jeg var veldig søvnløs og rastløs den første tiden, men det har gitt seg. Jeg har fått de fleste bivirkningene man kan få, men det kommer antageligvis av dosen.

Hvor stor dose skal du ta daglig?

Har selv ulcerøs colitt, 29 år og har hatt det i 10 år. fikk en del bivirkninger av prednisolon, men det var det eneste som gjorde at sykdom ble holdt i sjakk.

Gikk på 40mg en god stund og fikk da "måneansikt". Rart å se bilder av meg selv på den tiden. Det er liksom ikke meg. Når jeg sluttet på tbl ble jeg meg selv igjen.

Hvis du ønsker kan vi godt mailes, så kan jeg si hva slag s tbl som hjalp meg osv.

Har nå gått på cellegiftet par år, det er det som gjorde jeg at nesten ble bra.

Tarmsykdommer er noe dritt!

Si ifra hvis du vil ha mail-adressa mi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...