Gå til innhold

Motivasjon


Motiva

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fulgt med på forum en god stund og synes det er mange interessante diskusjoner her. Har lyst å høre andres tanker rundt dette med motivasjon.

Ofte nevner både NHD og andre av de flittigste "svarerne" hvor viktig det er å være motivert for behandling. Jeg forstår dette, men synes også at noe av det værste med å være dypt deprimert er nettopp det å totalt mangle motivasjon. Når man er langt nede og mangler motivasjon til å forandre og mangler håp om at det er mulig å få til en forandring, hva kan man da gjøre for å bli motivert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaptein Miki

Personlig synes jeg alvorlig depresjon er såpass ille at jeg gjør hva som helst for å komme ut av den.Det store spørsmålet er jo bare hva man skal gjøre da.Det er ikke alltid like enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være motivert for behandling betyr vel egentlig at man oppsøker fastlege/psykolog/psykiater, og får medisin for depresjonen man sliter med.Hvis en person er så langt nede at h*n ikke klarer det selv,må pårørende steppe inn og hjelpe med det.Ingen kan tvinge et menneske til å ta medisiner, men som Kaptein Miki skriver er det så vondt å ha denne lidelsen, at de fleste gjør hva som helst for å få det bedre.mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...