Gå til innhold

redd

Anbefalte innlegg

Får ikke sove. Kroppen er i helspenn, selv om jeg er så trøtt at øynene detter igjen. Men med en gang de gjør d sperrer jeg dem opp. Er livredd. Vet ikke hva jeg er redd for. Lytter til alle lyder. Skvetter av min egen skygge. Er på gråten fordi jeg er så utmattet og trøtt etter å ha vært våken to netter på rad. Klarer ikke spise. Er så utrolig redd. Men hva kan jeg gjøre? Ringe noen midt på natten og si at jeg sliter. Alle sover, og jeg kommer til å være våken til i morgen tidlig, for så å sove. Kanskje er det mørket jeg er redd, siden det går fint å sove på dagen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162240-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare skrive. Takler ikke denne følelsen av total ensomhet. Av å ikke ha noen å snakke med. Ingen steder å dra. En naturlig reaksjon på redsel er jo å ville rømme, men jeg har ingen steder å rømme. Sitter inne på rommet mitt. Har låst døra. Røyker på min 10'ende sigarett. Er så redd! Tør ikke sove, tør såvidt å hoste! Det er jo sykt. Har aldri hatt det så ille før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162240-redd/#findComment-1049797
Del på andre sider

Gjest sjokkertjente

Må bare skrive. Takler ikke denne følelsen av total ensomhet. Av å ikke ha noen å snakke med. Ingen steder å dra. En naturlig reaksjon på redsel er jo å ville rømme, men jeg har ingen steder å rømme. Sitter inne på rommet mitt. Har låst døra. Røyker på min 10'ende sigarett. Er så redd! Tør ikke sove, tør såvidt å hoste! Det er jo sykt. Har aldri hatt det så ille før.

skjønner at du har det tøft..

utrolig vondt med angst..

håper du greier å snakke med noen.. i første omgang kan kanskje mental helses telefon eller noe sånt være greit..

men senere bør du oppsøke fastlege.. kanskje få medisiner som kan hjelpe deg med angsten

ønsker deg alt godt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162240-redd/#findComment-1051561
Del på andre sider

Om du har angst /flytende angst, så må du iallefall kutte ut rusmidler, om det er du som skrev over her også, for det gjør det bare verre og verre. Og så må du få antidepressiva, og hjelp. Jeg skrev ganske strengt over her til deg, men alikevel så anbefaler jeg at du kommer deg til en god lege, for det kan nok hjelpe med tabletter (lykkepiller) i en periode, med ukentlige samtaler, om ikke annet med legen din.

Finn en god lege, som ikke er helt på jordet. Og du er slett ikke alene, det er tusenvis av mennesker som har akkurat samme problemet som deg...inkludert meg selv. Men jeg har klart å takle det med en god posjon styrke, og antidepresiva som faktisk hjelper når man har tatt dem noen uker. De hjelper ikke med engang.

Du må kutte alt som heter rusmidler. Det er veien til helvette som snakker om, og eksakt det som gjør det enda verre for deg om natta.

Vær sikker på at du ikke er ALENE. Du har deg selv, og kun deg selv, og det er hun du må stole på, først og fremst.

Alene, det er godt om man ser det som en mulighet til å se det som en beskyttende boble som tar vare på DEG. Ingen TRENGER å ha kjærester eller folk rundt seg hele tiden, man kan ha det godt alene også, om man ser det positive i det.

Angsten din må behandles og hjelpes av proff folk, og jeg tror nok de har blitt flinkere enn da jeg trengte hjelp som mest.

Prøv å komme deg til lege og ikke la deg knuffe rundt eller avspises med noe som helst, du må ta initiativ sjøl, og du må stå på krava, for ellers skjer ikke noenting.

laila

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162240-redd/#findComment-1052165
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...