Gå til innhold

Et nei betyr ikke at det er voldtekt

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkertjente

satt og leste masse i dagbladets arkiver om voldtektsaker og sånt.. Sjokkert nok har jeg lest igjenom titalls artikler som sier at selv om man sier nei klart og tydelig er det ikke voldtekt. Man må ha istykkererevne klær , tegn på vold eller bevis for at det forekom trusler og /eller tvang.

trodde dette var eldgammel tekning jeg..men artiklene er fra rundt 2000

..Er det virkelig sant. At man må ha sloss sterkt fysisk imot for at det skal betegnes som en voldtekt. ?

noen som har fått sine saker dømt selv om det ikke var typiske overfallsvoldtekter med klare tydelige bevis?

sorry..bare har fått helt oppheng i det her..klarer ikke tenke på noe annet.

Etter hva jeg har skjønt er det altså uaktsom voldtekt som gjelder for dette.(når det ikke trusler ,vold kan bevises )..men det blir jo helt tåpelig..og burde og skulle ha skjønt. Sier noen nei bør det ikke være så mye å tenke på.Hvis rettsaparetet ikke skjønner det forstår jeg ingenting

Det betyr nei.Og at folk skal bli straffet for uaktsom voldtekt fordi vanlig voldtekt ikke kan bli bevist blir jo også helt feil .. Da sier det heller noe om at beviskravet er for sterkt. Bedre at 100 går fri enn at en blir uskyldig dømt..vet ikke om jeg er helt enig med det jeg ..

rart , lurer på om jeg er unormal..at jeg har så enormt behov for informasjon og lære mer og vite mer om "voldtekt".

bare må det

.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162247-et-nei-betyr-ikke-at-det-er-voldtekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er helt normal!!!!!!!!!!!!

når jeg ble voltatt leste jeg alt jeg kunne finne.. det er kun en måned siden jeg klarte å slutte å lese mailene til personen som voldtok meg. hadde stort behov for å ha kontroll på hvor han var og hva han gjorde, så jeg vil si du er ganske normal.

jeg ble voldtatt av det som den gang var kjæresten min, men jeg anmeldte ikke. men har lovet meg selv at en dag skal jeg gjøre det.. om ikke for annet enn for å la han vite at jeg ikke lengre er redd for han og truslene hans.

ville bare si at de fleste som opplever en voldtekt klarer ikke tenke på annet, men slik er det med andre traumatiske opplevelser også.. bare synd at voldtekten gjør deg så liten og redd...

heldigvis blir man sterkere..

bare ikke gi deg!

jeg tror på deg, og ikke tro du kunne gjort mer.. du reddet livet ditt med dine handlinger, glem aldri deT!!

og det vil aldri bli din skyld uansett!!!!!!!!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...