Gjest knitting Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Noen som har erfaring med strikkeoppskrifter på engelsk ? Trenger hjelp til å oversette følgende: Row 2: sl1, k1, *yo, sl1, k2tog, psso, yo, k1; rep from *, end k2 0 Siter
Atene Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Row 2: sl1, k1, *yo, sl1, k2tog, psso, yo, k1; rep from *, end k2 Rad 2: Ta en maske løst av, strikk en rett, * kast, en løs av, strikk to rett sammen,?, kast, strikk en rett; gjenta fra *, slutt strikk to rette. psso er jeg usikker på. P står som regel for purl (vrang maske), men her betyr det kanskje pass-slipped-stitch-over ? Ren gjetning. 0 Siter
morsan Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Row 2: sl1, k1, *yo, sl1, k2tog, psso, yo, k1; rep from *, end k2 Rad 2: Ta en maske løst av, strikk en rett, * kast, en løs av, strikk to rett sammen,?, kast, strikk en rett; gjenta fra *, slutt strikk to rette. psso er jeg usikker på. P står som regel for purl (vrang maske), men her betyr det kanskje pass-slipped-stitch-over ? Ren gjetning. Hva er det ikke du kan!! :-) Purl.... *imponert* :-) 0 Siter
Atene Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Hva er det ikke du kan!! :-) Purl.... *imponert* :-) Nå er jeg imponert over meg selv også. Jeg slo opp psso i en engelsk oppskriftsbok jeg har liggende, og ganske riktig: pass slip stitch over. * skryte * 0 Siter
morsan Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Nå er jeg imponert over meg selv også. Jeg slo opp psso i en engelsk oppskriftsbok jeg har liggende, og ganske riktig: pass slip stitch over. * skryte * *he he* Jeg hadde en periode dilla på brodering, og kjøpte opptil flere engelske broderiblader. Da var jeg jo også pent nødt til å lære meg engelskde broderiuttrykk også! ;-) Men kan ikke akkurat si at jeg har så mye bruk for det i det daglige.... *S* 0 Siter
Gjest knitting Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Row 2: sl1, k1, *yo, sl1, k2tog, psso, yo, k1; rep from *, end k2 Rad 2: Ta en maske løst av, strikk en rett, * kast, en løs av, strikk to rett sammen,?, kast, strikk en rett; gjenta fra *, slutt strikk to rette. psso er jeg usikker på. P står som regel for purl (vrang maske), men her betyr det kanskje pass-slipped-stitch-over ? Ren gjetning. Tusen takk ! Dere på DOL er uunværlige, altså ;-) Psso betyr helt sikkert det du foreslo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.