Gå til innhold

Hva er det jeg ikke skjønner??


vidkung

Anbefalte innlegg

Har slitt med depresjoner i ett par år og spisevegring. Tåler ikke medisin, så jeg har skjønt at jeg må ta "the hard way" gjennom den.

Har truffet en som jeg er blitt veldig glad i , men han er nesten dobbelt så gammel som meg, noe som jeg synes er spennende i seg selv :)

..Problemet er alle som ser dumt på meg, rister på hodet og mener at jeg kaster bort livet mitt..Det gjør meg ganske usikker.

HVA er det jeg ikke skjønner??, HVORFOR sier de det!?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest halve alderen

Hei, jeg forstod ikke helt om du spurte om spiseforstyrrelser, eller om aldersforskjell mellom parnere. Hvis det var det siste:

At du kaster bort livet ditt ved å være sammen med ham, hvis han er en fantastisk fyr, er selvsagt ikke riktig.

Men du er naiv hvis du ikke ser noen av vanskelighetene som kan oppstå i forhold med stor aldersforskjell. jeg tror forholdet har mye større sjans til å lykkes, hvis begge ser hvilke spesielle utfordringer man har i et slikt forhold, enn hvis man overser dem, for da kommer de raskt tilbake som mye større problemer.

Selv om dere har det supert når dere to er sammen, må man også se fremover, hvor dere ønsker å være en del av hverandres vennegjeng, familie osv, og her kan det faktum at den enen er dobbelt så gammel som den andre, være en utfordring.

I tillegg er det selvsagt fysiske momenter, mht barn, helse osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg forstod ikke helt om du spurte om spiseforstyrrelser, eller om aldersforskjell mellom parnere. Hvis det var det siste:

At du kaster bort livet ditt ved å være sammen med ham, hvis han er en fantastisk fyr, er selvsagt ikke riktig.

Men du er naiv hvis du ikke ser noen av vanskelighetene som kan oppstå i forhold med stor aldersforskjell. jeg tror forholdet har mye større sjans til å lykkes, hvis begge ser hvilke spesielle utfordringer man har i et slikt forhold, enn hvis man overser dem, for da kommer de raskt tilbake som mye større problemer.

Selv om dere har det supert når dere to er sammen, må man også se fremover, hvor dere ønsker å være en del av hverandres vennegjeng, familie osv, og her kan det faktum at den enen er dobbelt så gammel som den andre, være en utfordring.

I tillegg er det selvsagt fysiske momenter, mht barn, helse osv.

Takk for svar, - og riktig, det var det siste jeg lurte på.

Tenker også på de aspektene med forskjell i forhold til venner, familie og fremtiden. Fysisk sett løper han fra meg både på ski og til fots, og vi har mange felles interesser.

Er vel realistisk og tenker "vi er bare mennesker" alle sammen, så tror vel i utgangspungtet ikke egentlig på et veldig langt forhold.

Da er det vel egentlig bare mangel på respekt og tro på andre menneskers vurderingsevne som gjør at folk sier det til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...