kvinne11365380764 Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Hei, Jeg er en kvinne på 28 som har hatt håravfall i noen år. Jeg har vært hos mange leger, spesialister og har prøvd nesten alt som finnes av midler og medikamenter.I mars `03 begynte jeg med regaine forte.Jeg begynte å se resultater etter noen måneder og mine nærmeste var enige i at jeg begynte å få tykkere hår. Men for 6 mnd siden fikk jeg en allergisk reaskjon i hodebunn og legen mente at det skyldes regaine. Jeg måtte slutte med det på dagen. I ettertid har jeg prøvd igjen å anvende regaime men kløen kom med en gang tilbake.Derfor måtte jeg dessverre slutte med det permanent. Etter det fikk jeg kraftig håravfall og nå er det plagsomt tynt foran. Alle prøver jeg har tatt, har ikke vist noe som kan forklare årsaken til håravfall. Gynekologen fant noe som heter polycystisk overialt syndrom, og derfor begynte jeg med diane.og nå har jeg tenkt å få sprukket cystene hos gynekolog. jeg har også kalde hender og føtter hele året. I tillegg lever jeg en hektisk og stressende liv. Jeg klarer ikke å akseptere at jeg blir en skallet kvinne om ikke så lenge og har tro på at det finnes en løsning der ute som jeg kanskje får av dere. jeg vil også nevne at foreldrene mine og mine søsken har masse hår. mvh kvinne1 0 Siter
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Hei, det var jo trist at du ikke kunne bruke Regaine lenger når du hadde glede av den. Regaine virker ved androgenetisk håravfall, og det er nok sannsynlig at dette er mekanismen (arvelig betinget), tross at ingen i dine nærmeste omgivelser har hårtap. Selve mekanismen for Regaine er ukjent når det gjelder gjenvekst av hår. Polycystisk ovarialt syndrom (PCO) kan medføre androgenovervekt og håravfall, og behandling kan hjelpe. Det er fint at du er i gang med dette. Likeledes kan det hjelpe å gå ned noe i vekt, dersom du er overvektig. Overvekt gir også noe androgenøkning. Diane er et antiandrogen og kan også forsøkes, slik du gjør. Disse tiltakene kan kanskje hjelpe deg til å stoppe hårreduksjonen, men sannsynligvis ikke føre til mye gjenvekst. Høyst sannsynlig er det nok ikke mer du kan gjøre. Den type håravfall som mennn har er også relativt vanlig hos kvinner, men ikke like mye omtalt. Flere kvinner velger parykk om hårtapet blir synlig. Det kan være vanskelig å akseptere. Håret er sentralt i de fleste menneskers selvbilde. Jeg kan vel ikke annet enn å ønske deg lykke til videre, 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.