Gå til innhold

selvfølelse


Gjest trinjor

Anbefalte innlegg

Gjest trinjor

Hei! jeg lurer på en ting. Jeg har vært singel i 10 år, har aldri knyttet meg til noen i løpet av den perioden. Det som er mitt problem er at jeg ikke tør å finne noen fordi jeg er overvektig å ser på meg selv som stygg som ingen vil ha. Dette har resultert i at jeg ikke tør å ha sex lengere eller ikke tør å møte nye personer i tillfelle de skal syns jeg er ei feit ekkel jente og tør aldri å vise meg naken. Jeg har prøvd alt av slankekurer, spiser sunt og trener,men går ikke ned i vekt,har vært hos lege for å få opperet brystene mine, men fikk klar beskjed om å slanke meg. Jeg har nå så lav selvtilitt at jeg ikke tør å møte eller flørte med gutter. Vet ikke om jeg formulerer meg rett, men vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lengere. Kan du hjelpe meg?

mvh

trinjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på alle de stygge og/eller tykke menneskene i denne verden som har kjæreste. Tenk på alle de som lukter stygt, eller er skallet, eller har eksem over hele kroppen, eller plages med tarmgass, eller har kjempemasse kviser, osv. som HAR kjæreste... Noen menn synes dessuten at tykke damer er sexy.

Det er selvsagt ikke noe kjekt å være overvektig, men det største problemet ditt tror jeg du nevner selv, nemlig selvfølelsen. Tror det er den du i hovedsak må jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er slank men har også problemer med å finne meg en kjæreste. Man vil så gjerne finne grunner til at man ikke finner noen, (man er lite tiltrekkende, overvektig, har et tarmproblem, kjedelig). Men så finner man ut dette ikke er gode nok grunner fordi folk med slik problemer utmerket godt kan finne seg noen. Det er nok selvtillitten som står igjen her. Vet det er kjempevanskelig, men du må øve deg på å tro på deg selv.

Kanskje kan det hjelpe deg å eksperimentere litt med sminke? eller lære hva slags klær som kler deg? Kansje du skal begynne med en hobby/fritidsinteresse som du liker og som kan gi deg selvtillitt Det er mye som du kan gjøre Det er ikke lett. Men stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinjor

jeg er slank men har også problemer med å finne meg en kjæreste. Man vil så gjerne finne grunner til at man ikke finner noen, (man er lite tiltrekkende, overvektig, har et tarmproblem, kjedelig). Men så finner man ut dette ikke er gode nok grunner fordi folk med slik problemer utmerket godt kan finne seg noen. Det er nok selvtillitten som står igjen her. Vet det er kjempevanskelig, men du må øve deg på å tro på deg selv.

Kanskje kan det hjelpe deg å eksperimentere litt med sminke? eller lære hva slags klær som kler deg? Kansje du skal begynne med en hobby/fritidsinteresse som du liker og som kan gi deg selvtillitt Det er mye som du kan gjøre Det er ikke lett. Men stå på!!

Jeg tror ikke jeg trenger å finne en hobby, det har jeg. Har stått på scene å syngt sidn jeg var ei lita jente. Så jeg er ikke redd sånnsett, å sminke å klær er heller ikke noe problem, det er selvfølelsen jeg har mistet, selvtilitten til å nærme meg det motsatte kjønn. Selvtilitten til å kansje se at noen syns jeg er attraktiv. Å det at jeg har vært singel i så mange år hjelper heller ikke, for nå er jeg gått over til å tro at ingen vil ha meg. Ingen vier meg oppmerksomhet, jeg blir liksom den jenta som er en go venn, men aldri en potensiell kjæreste. Jeg setter mine krav til en potensiell kjæreste slik andre setter krav, å jeg mener selv at jeg ikke har for høye krav. Men hvorfor er det ingen som vil ha meg som jeg er, det er det jeg sliter med. Jeg tenker på dette hver dag, hver time og hvert minutt, at jeg er alene og vil sannsynligvis bli alene for alltid. Jeg er 27 år nå, å merker at mine venner begynner å etablere seg med mann og barn, å jeg forblir singel og alene. Jeg studerer psykologi, men er ikke kommet så langt i studiet til å begynne å analysere meg selv hva jeg egentlig "lider" av. Dårlig selvfølelse og en lett depresjon er vel det rette. Altfor mange bekymringer og alt for mange negative tanker, går i en ond sirkel dette her, å jeg er sliten å lei av å tenke negative tanker om meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...