Gå til innhold

antidepressiva


tia85

Anbefalte innlegg

gikk på cipramil i litt mer enn ett halvt år..da varjeg under barne og ungdomspsyk. så d var jo deres ide..dette er to årsiden..jeg kunne tenke meg å prøve noe annet en cipramil for det funka ikke på meg..er det bare å gå til fastlegen å si at du vil prøve ett slikt preparat eller vil fastlegen da spørre å grave??hun ser vel i papirene mine at jeg har gått på cipramil så da kan hun vel gi meg noe uten at hun trenger å spørre å grave??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjokkertjente

ofte tror jeg det kan være greit å få en psykiater å vurdere det.. eller en lege på psyk avdeling som har litt mer greie på medisiner.. min oppfattning er at fastleger vet lite om psykatriske medisiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte tror jeg det kan være greit å få en psykiater å vurdere det.. eller en lege på psyk avdeling som har litt mer greie på medisiner.. min oppfattning er at fastleger vet lite om psykatriske medisiner

kommer ikke til å gå til psykiater uansett...vil bare vite om jeg liksom bare kan "stikke innom" å be om ett preparat uten så mange spørsmål fra legen sin side..for legen ser jo at jeg har grunn i papirene så da kan hun vel bare gi meg noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ikke til å gå til psykiater uansett...vil bare vite om jeg liksom bare kan "stikke innom" å be om ett preparat uten så mange spørsmål fra legen sin side..for legen ser jo at jeg har grunn i papirene så da kan hun vel bare gi meg noe

Hvis du mener nå at du har en depresjon hvor du trenger et AD for å fungere hvorfor vil du ikke gå til samtaleterapi eller snakke nærmere med fastlegen?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener nå at du har en depresjon hvor du trenger et AD for å fungere hvorfor vil du ikke gå til samtaleterapi eller snakke nærmere med fastlegen?

mvh

fordi jeg hater sånt snakke opplegg..jeg har jo gått på d før så d bør jo ikke være noe problem at hun bare skriver noe ut t mg

cipramil funka ikke så har jeg funnet ut jeg vil prøve no nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

fordi jeg hater sånt snakke opplegg..jeg har jo gått på d før så d bør jo ikke være noe problem at hun bare skriver noe ut t mg

cipramil funka ikke så har jeg funnet ut jeg vil prøve no nytt

Du må oppgi en grunn for at du skal ha medisiner, det er vel naturlig nok. Men han/hun respekterer nok at du ikke vil gå i detalj inn på problemene dine, og årsaken til dem. Kan være det holder med at du beskriver stemningsleiet ditt, hvor lenge det har vært sånn, og henviser til at du har vært i psykiatrien tidligere. Synes heller det er foruroligende om legen skriver ut slike medisiner uten å ha noe som helst av bakgrunnsinformasjon. Finnes vel de som gjør det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...