Gå til innhold

jeg tror jammen jeg tror på jesus jeg-


Gjest sjokkertjente

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkertjente

jeg vandrer i skyggenes dal..men jeg frykter ikke noe vondt for du er med meg..

bjørn eidsvåg sangen..som traff meg når jeg gikk på tur i mitt meste mørkeste øyeblikk..skulle ta masse piller i skogen.. men jeg gjorde det ikke..

når han sa det.. jeg ser at du er trett..men jeg kan ikke gå alle skrittene for deg..men jeg kan gå de med deg..

vet ikke om det var ment religøs..men fikk en sånn opplevelse bare.. Om at jeg ikke er alene.. Om at jesus er der for meg..forstår og står i smerten med meg..

Det hjelper utrolig.

alltid vært sånn halvkristen..

men så var det som om jeg kjente et innvendig lys.. eller håp.. vet ikke hva det var..

ihvertfall noe som rørte meg sterkt å gjorde at jeg ga opp mine vonde tanker.

kanksje jeg bare er blitt enda mer gærn enn jeg var.. at jeg tror på en høyere makt..

Mange sier at bjørn eidsvåg sangen ikke er religøs i det hele tatt..men det var sånn jeg tolket den.. Tenk at en sånn sang kan virkelig forandre livet ditt. Eller jeg tolket den ikke. Jeg føler jeg hadde en åndelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint for deg :-)

Det spiller ingen rolle hva andre mener, du kan tolke den som du vil. Iallefall når resultatet blir så godt. Det er en nydelig sang synes jeg også.

Stå på videre(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Eidsvåg er kristen. Å vandre i dødsskyggens dal er direkte sitert fra en av salmene i bibelen. Det er nummer 23 i Salmenes bok i det gamle testamentet. Slå det opp så får du se. Jegpersonen i sangen er ikke Bjørn Eidsvåg, men det er Jesus. Studer sangen så ser du det.

Ikke se bort i fra at det var Jesus selv som stoppet deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta vare på opplevelsen du fikk. Det er ingenting galt med å få en åndelig opplevelse. Jeg er selv kristen og den sangen har hjulpet meg utallige ganger når livet har herjet som verst.

husk at det er mange som er glad i deg og bryr seg om deg. Et stort tap for ranglere om du skulle bli borte

mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint. Bjørn Eidsvåg er prest, så sangene er nok religiøs.

Jeg er selv kristen, og kjempe glad for at du følte håp og at noen hjalp deg:))

Ta vare på øyebillket som de andre her sa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Den siste setningen "Eg har gjort død til liv for deg." er et tegn på at sangen er kristen, og at det er Jesus som er jeg-personen i sangen.

Sangen er fin, og har hjulpet mange i vanskelige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...