Gå til innhold

Nedkjøling.

Anbefalte innlegg

Gjest Rebekka4
Skrevet

Hvor lenge kan en ligge ute før en fryser i hjel?

Har hørt at nedkjølingen går veldig hurtig?

Bare lurer jeg...

Fortsetter under...

Skrevet

Hm, det avhenger vel av hvor lang tid kroppen bruker på nedkjølingen.. Når du kommer under 30 grader er det snakk om livsfare

Gjest Rebekka4
Skrevet

Hm, det avhenger vel av hvor lang tid kroppen bruker på nedkjølingen.. Når du kommer under 30 grader er det snakk om livsfare

Spørsmålet er jo hvor lang tid kroppen bruker. Det er jo det jeg lurer på!

Skrevet

Spørsmålet er jo hvor lang tid kroppen bruker. Det er jo det jeg lurer på!

Spørs vel på hvor kaldt det er ute? Hvis det er 25 grader ute, vil det ta myye lengre tid enn ved -10 grader

Gjest tottlå
Skrevet

Spørs vel på hvor kaldt det er ute? Hvis det er 25 grader ute, vil det ta myye lengre tid enn ved -10 grader

Været har mye å si. Dersom det er sommer å varmt.....fryser du ikke akkurat ihjel, dersom det er 10- vil det helt klart gå fortere. Vist det i tillegg er stiv kuling og 10-, vil det føle som 30-, og du fryser i hjel i løpet av kort tid!! Alkohol i kroppen kan gjøre at du fryser i hjel mye fortere, da settes ikke kroppens igang forsvarsmekanismene mot kulde siden alkohol virker sløvende og gir en varmefornemmelse......

Mer vet ikke jeg.....:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...