Gjest Rebekka4 Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Hvor lenge kan en ligge ute før en fryser i hjel? Har hørt at nedkjølingen går veldig hurtig? Bare lurer jeg... 0 Siter
Sofapus Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Hm, det avhenger vel av hvor lang tid kroppen bruker på nedkjølingen.. Når du kommer under 30 grader er det snakk om livsfare 0 Siter
Gjest Rebekka4 Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Hm, det avhenger vel av hvor lang tid kroppen bruker på nedkjølingen.. Når du kommer under 30 grader er det snakk om livsfare Spørsmålet er jo hvor lang tid kroppen bruker. Det er jo det jeg lurer på! 0 Siter
Sofapus Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Spørsmålet er jo hvor lang tid kroppen bruker. Det er jo det jeg lurer på! Spørs vel på hvor kaldt det er ute? Hvis det er 25 grader ute, vil det ta myye lengre tid enn ved -10 grader 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 Spørs vel på hvor kaldt det er ute? Hvis det er 25 grader ute, vil det ta myye lengre tid enn ved -10 grader Været har mye å si. Dersom det er sommer å varmt.....fryser du ikke akkurat ihjel, dersom det er 10- vil det helt klart gå fortere. Vist det i tillegg er stiv kuling og 10-, vil det føle som 30-, og du fryser i hjel i løpet av kort tid!! Alkohol i kroppen kan gjøre at du fryser i hjel mye fortere, da settes ikke kroppens igang forsvarsmekanismene mot kulde siden alkohol virker sløvende og gir en varmefornemmelse...... Mer vet ikke jeg..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.