Gå til innhold

NHD. Psykologen legger ord i min munn


Gjest kvinne 1977

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne 1977

Trenger sårt råd fra psykiateren her inne. Føler at jeg er kommet i en vanskelig situasjon med behandleren min.

Føler at behandleren min har "tolket meg feil" og er skråsikker på at jeg har blitt seksuelt misbrukt i min barndom av min far. Jeg har aldri sagt rett ut at jeg har blitt misbrukt eller har noen minner av dette. Men jeg innrømmer at jeg har en historie og problematikk som tilsier at det KUNNE ha hendt... Men jeg har altså ikke noen minne av det, og kan derfor ikke hevde dette med incest har hendt.

Nå kommer min far ( som bor i utlandet, i Sverige ) på besøk hjem til meg. behandleren min påstår at jeg IKKE kan være alene med min far når han kommer på besøk. At det er fare for at han kan komme til å forgripe seg på nytt.

Jeg selv mener vel at dette er tull, at selv om jeg og min far ikke er "bestevenner" så kan vi godt tilbringe tid alene uten noen fare. Samtidig føler jeg meg presset og stresset av behandleren min og hennes vurderinger..

Jeg får det veldig vanskelig med meg selv fordi jeg hører på behandleren min, men det er en stemme inni meg som sier at dette er feil..

Jeg trenger sårt et råd utenfra...

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er ekstremt alvorlig og et helt uakseptabelt overtramp fra psykologens side.

Din nyanserte måte å se dette på er svært moden.

Det finnes selvsagt kvinner som har problemer lik det incestutsatte har, men som ikke har vært utsatt for overgrep. I en slik situasjon må en selvsagt formode at og handle som om en ikke er misbrukt inntl det er overveiende sannsynlig at overgrep har funnet sted.

Jeg antar fra ditt nick at du er født i 1977. Dersom din far mot formodning skulle ha forgrepet seg på deg da du var svært liten, men ikke i den tiden du har vært så stor at du ville ha husket det, er det ekstremt usannsynlig at han skulle gjøre det nå når du er 27 år.

Det er svært sjelden jeg uttrykker meg bastant om at en bør skifte behandler.

I dette tilfellet anbefaler jeg det.

Denne psykologen bør ikke ha pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klage på behandling?

Dette er ekstremt alvorlig og et helt uakseptabelt overtramp fra psykologens side.

Din nyanserte måte å se dette på er svært moden.

Det finnes selvsagt kvinner som har problemer lik det incestutsatte har, men som ikke har vært utsatt for overgrep. I en slik situasjon må en selvsagt formode at og handle som om en ikke er misbrukt inntl det er overveiende sannsynlig at overgrep har funnet sted.

Jeg antar fra ditt nick at du er født i 1977. Dersom din far mot formodning skulle ha forgrepet seg på deg da du var svært liten, men ikke i den tiden du har vært så stor at du ville ha husket det, er det ekstremt usannsynlig at han skulle gjøre det nå når du er 27 år.

Det er svært sjelden jeg uttrykker meg bastant om at en bør skifte behandler.

I dette tilfellet anbefaler jeg det.

Denne psykologen bør ikke ha pasienter.

Jeg har også kommet over psykologer som jeg ikke synes har vært bra for meg. Den ene ble jeg rett og slett dårlig av (fungering - sengeliggende) og den andre skulle stadig overtale meg. Er det forskjell på hvordan pasienter blir møtt i førstelinjetjenesten og på sykehus? Kan pasienter klage på behandling dersom de mener at de har blitt verre og ikke fått riktig behandling? Vil gjerne ha svar fra NHD og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...