balao Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei, jeg er en gutt på 23 år som ble smittet av Clamydia i begynnelsen av 2004. Jeg gikk da til min fastlege. Etter å ha fått flere antibiotika kurer ble jeg kurert for Clamydia. Hadde fortsatt vondt i prostata, og fikk innkallelse til urologisk ved aker sykehus. I mellom tiden, på grunn av lang ventetid, gikk jeg til privat urolog. Der fikk jeg vite "Pasienten har en høyresidig epididymitt. Høyre epididymis er jevn og glatt ved palpasjon, men øm som ved en underliggende epididymitt. Prostata er adenomatøs av konsistens kjent ved palpasjon-øm i omeråde opp mot semina-vesica tydende på en underliggende prostatitt som vedlikeholder hans epididymitt dext. via ductus-defrens. Ultralyd viser en homogen prostata." Fikk første gang ciproxin. Ved andre undersøkelse fikk jeg celebra. Ved tredje undersøkelse azitromax. Så gikk jeg til den avtalte timen hos aker sykehus. Der fikk jeg vite av overlege at de ikke kunne gjøre noe med dette, og at det bare måtte gå sin gang. Jeg er blitt mye bedre, men kjenner fortsatt noe antydninger av og til. I forbindelse med dette har jeg noen spørsmål. - Er det mulig at jeg har blitt eller kan bli steril etter dette? - Er dette noe jeg må leve med resten av livet, eller går dette over? - Lever som sagt veldig normalt i dag, men er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette helt\bli bedre? - Kan langvarig prostatitt føre til andre sykdommer som jeg burde være på vakt ovenfor? - har tenk å begynne å trene igjen, er dette å anbefale? Med vennlig hilsen Roger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162598-prostatitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ømhet i prostata kan vedvare lenge etter at eventuelle bakterier er borte. Noen får kronisk prostatitt uten at det er bakterier tilstede. Plagen blir ofte værre i kaldt vær. Det hjelper å holde seg varm nedentil, de fleste synes også det hjelper med jevnlige sæd-utløsninger, helst daglig. prostatitt har ingen sammenheng med andre sykdommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162598-prostatitt/#findComment-1053373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.