Gå til innhold

Telefon fra MMI


Gjest statistikk lyver

Anbefalte innlegg

Gjest statistikk lyver

Får ofte telefon fra MMI og skal si min mening om diverse, de to siste gangene har det mest dreid seg om oljeindustrien.

Så kommer det en haug med spørsmål fra en drittlei intervjuer som ikke finner noe av det jeg ler av morsomt. Spørsmålene re lange og svaralternativene mange, innen han er ferdig med spørsmålet har jeg glemt alternativene. Og siden han høres så lei ut orker jeg ikke å spørre igjen, så da svarer jeg bare *middels* eller noe sånt...

Tro aldri på statistikk, jeg tror ikke at jeg er den eneste som ikke aner hva jeg svarer på om olje og fiskeri og skipsfart og forurensing og turisme og hvor mye jeg tjener og hvor mye jeg har gått på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest statistikk lyver

Og dette har ingenting med psykiatri å gjøre, eller?? Vi får se om fagpersonen finner bryet verdt å svare på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest statistikk lyver

Har du vurdert å takke nei til å svare på spørsmålene?

Det er mitt problem - jeg kan ikke si nei. Telefonsalg kan man reservere seg mot, sikkert ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mitt problem - jeg kan ikke si nei. Telefonsalg kan man reservere seg mot, sikkert ikke dette.

Man kan kanskje ikke reservere seg, men det er jo bare å si nei når de ringer da. Man er ikke pålagt å svare på alt man blir spurt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fei1365380229

Jeg fikk den ære av å være med på den store europeiske samfunnsundersøkelsen her om dagen.

Må innrømme at jeg nok trakk gjennomsnittet litt ned på enkelte ting som gjaldt helsevesenet siden jeg akkurat har vært syk og har hatt litt dårlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den telefonen fra MMI om oljeindustrien har også jeg fått for et par-tre uker siden. Tenkte det samme som deg, at resultatet av dette kan ikke brukes seriøst. Men målet er vel å kartlegge hva vi vanlige mener om dette uten at vi har noe peiling, så sånn sett blir det vel noe riktigere. Men tiden man får til å svare er jo ingenting. Spørreren får sikkert lønn etter antall intervju høres det ut som. Spørsmål om jeg synes vi skal lete etter olje utenfor Lofoten f.eks. Har jo ikke argumentene for og imot så jeg kan jo ikke ta stilling til det. Husker ikke om jeg svarte ja eller nei en gang jeg nå. Hvem betaler for slikt tro, og hva tror de at de får ut av det. Dette har jo ikke noe direkte med psykiatri å gjøre, men man skal ikke se bort fra at beslutninger tas i den bransjen også, med bakgrunn i like teite intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest statistikk lyver

Den telefonen fra MMI om oljeindustrien har også jeg fått for et par-tre uker siden. Tenkte det samme som deg, at resultatet av dette kan ikke brukes seriøst. Men målet er vel å kartlegge hva vi vanlige mener om dette uten at vi har noe peiling, så sånn sett blir det vel noe riktigere. Men tiden man får til å svare er jo ingenting. Spørreren får sikkert lønn etter antall intervju høres det ut som. Spørsmål om jeg synes vi skal lete etter olje utenfor Lofoten f.eks. Har jo ikke argumentene for og imot så jeg kan jo ikke ta stilling til det. Husker ikke om jeg svarte ja eller nei en gang jeg nå. Hvem betaler for slikt tro, og hva tror de at de får ut av det. Dette har jo ikke noe direkte med psykiatri å gjøre, men man skal ikke se bort fra at beslutninger tas i den bransjen også, med bakgrunn i like teite intervju.

He, he, jeg svarte ja til leting i Barentshavet og nei til Lofoten og Svalbard.... Det hørtes veldig logisk ut syntes jeg, så tenkte jeg at han sikkert er kjempeimponert over at jeg har tatt et så viktig standpunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, jeg svarte ja til leting i Barentshavet og nei til Lofoten og Svalbard.... Det hørtes veldig logisk ut syntes jeg, så tenkte jeg at han sikkert er kjempeimponert over at jeg har tatt et så viktig standpunkt!

Jeg er ihvertfall kjempeimponert over at du husker hva du svarte...hehe. Jeg tror jeg svarte ja på at vi måtte hjelpe fattige land, fordi vi var så rike på olje. Men det var bare fordi jeg skulle høres ålreit ut. Synes egentlig vi skal bruke det på oss selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest statistikk lyver

Jeg er ihvertfall kjempeimponert over at du husker hva du svarte...hehe. Jeg tror jeg svarte ja på at vi måtte hjelpe fattige land, fordi vi var så rike på olje. Men det var bare fordi jeg skulle høres ålreit ut. Synes egentlig vi skal bruke det på oss selv.....

LOL

Jeg skal aldri mer tro på statistikken, og kun bruke den når den tjener meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de store og seriøse statestikk og meningsmålingsbyråene legger inn en marginer når det gjelder "useriøse svar" etc, når de regner ut resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er kjempegøy med sånne markedsundersøkelser jeg.

Er medlem av tre stk som oftest får jeg spørsmålene på mail.

Jeg får prøve mye forskjellig som shampoer,hudkremer,drikke m.m

Så får jeg spørsmål noen uker etterpå om produktet.

Koser meg jeg.

Er også prøvesmaker hos mallaco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...