Gå til innhold

vann i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst for mye vann i kroppen jeg, da hjelper vel vanndrivende tabletter ikkesant? Hva vil det egentlig si å ha for mye vann i kroppen? kan det være farlig i lengden? Og hvorfor er det noen som har det?

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om akkurat det men jeg har også mye vann i kroppen og tror det er noe galt med nyrene. Og har spist vanndrivende for første gang i dag og har foreløpig tisset 3 liter, jeg har målt.

Plutselig kan jeg se knokene på føttene og kanskje jeg får på meg skoene i morgen.

Men det er ikke bra å spise, man ødelegger kaliumbalansen i kroppen, tror det er kalium men man kan spise en banan visnok og det hjelper.

Jeg har egentlig fått forbud mot det men måtte bare prøve for å se hvor mye jeg gikk ned.

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om akkurat det men jeg har også mye vann i kroppen og tror det er noe galt med nyrene. Og har spist vanndrivende for første gang i dag og har foreløpig tisset 3 liter, jeg har målt.

Plutselig kan jeg se knokene på føttene og kanskje jeg får på meg skoene i morgen.

Men det er ikke bra å spise, man ødelegger kaliumbalansen i kroppen, tror det er kalium men man kan spise en banan visnok og det hjelper.

Jeg har egentlig fått forbud mot det men måtte bare prøve for å se hvor mye jeg gikk ned.

jøss så det kan være litt farlig? med tanke på at man ødelegger kaliumbalansen? (jeg vet ikke helt hva det innebærer men...) Vet du hva det kommer av? Når du går på vekten nå, merker du noe forskjell på hva den viser? Jeg er tynn, men i det siste når jeg har gått på vekten har den vist noen kilo mer, uten at det kan synes på meg i det hele tatt, lurer på om dette kan ha noe med all vannet jeg har i kroppen? Eller høres det helt tullete ut?

Skrevet

For mye vann i kroppen kan være tegn på at noe er galt, fx med nyrene. Noe du bør få sjekket hos lege.

Skrevet

jøss så det kan være litt farlig? med tanke på at man ødelegger kaliumbalansen? (jeg vet ikke helt hva det innebærer men...) Vet du hva det kommer av? Når du går på vekten nå, merker du noe forskjell på hva den viser? Jeg er tynn, men i det siste når jeg har gått på vekten har den vist noen kilo mer, uten at det kan synes på meg i det hele tatt, lurer på om dette kan ha noe med all vannet jeg har i kroppen? Eller høres det helt tullete ut?

Jeg er også tynn og jeg kan se at jeg har masse vann. Kan stikke fingeren langt inni føttene jo. Ikke nå da, nå ser de helt normale ut.

Det har noe med elektrolyttene å gjøre, det er lenge siden jeg leste anatomi nå så jeg husker ikke helt hva de driver med ;o)

Nå skal jeg tisse igjen og veie meg for nå er jeg spent hvor mange kg jeg har gått ned.

Skrevet

Jeg er også tynn og jeg kan se at jeg har masse vann. Kan stikke fingeren langt inni føttene jo. Ikke nå da, nå ser de helt normale ut.

Det har noe med elektrolyttene å gjøre, det er lenge siden jeg leste anatomi nå så jeg husker ikke helt hva de driver med ;o)

Nå skal jeg tisse igjen og veie meg for nå er jeg spent hvor mange kg jeg har gått ned.

hehe gi meg beskjed om vekten har forandret seg da:)

Skrevet

forresten hva heter de vanndrivende tablettene du går på? er de på resept?

Skrevet

For mye vann i kroppen kan være tegn på at noe er galt, fx med nyrene. Noe du bør få sjekket hos lege.

takk for svar, burde kanskje ta meg en tur til legen ja.

Skrevet

hehe gi meg beskjed om vekten har forandret seg da:)

3 kg hadde jeg gått ned.

Skrevet

forresten hva heter de vanndrivende tablettene du går på? er de på resept?

Furix og de er på resept.

Skrevet

3 kg hadde jeg gått ned.

Det sier seg egentlig selv, når man vet at man har tisset ut 3 liter (=3 kg), så veier man jo nødvendigvis 3 kg mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...