Gå til innhold

kronisk bukspyttkjertelbetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest jente 22 som er fortvilet
Skrevet

hei.

jeg fikk diagnosen kronisk bukspyttkjerrtelbetennelse når jeg var 18 år, etter å ha vært plaget med magesmerter fra jeg fikk salmonellaforgiftning etter en sydentur da jeg var 15 år.jeg er fremdeles plaget med dette, og lurer på om dere har noen gode råd å komme med. samme hva jeg sier til legen, så er det ikke noe å gjøre med sier de, jeg må bare leve med det. men de har aldri gitt meg noe smertestillende eller noe annet. jeg har nå lest at det kan være nødvendig med noe tilskudd etter hvert, etter som kjertelen svekkes og den ikke produserer like bra lenger. hva slags tilskudd er det snakk om? jeg har vært med legen flere ganger siden jeg fikk denne betennelsen for 4 år siden, men de har bare sagt at de ikke kan hjelpe meg. smertestillende har jeg ikke fått fordi ddet kan gjøre meg avhengig. men er det virkelig så gale å gi meg litt smertestillende når jeg har det så vondt?? de gir jo smertestillende for alt nå. jeg har fått noe paralgin forte med en slektning, men ikke turt å tatt det, siden det er så sterkt. men jeg vil bare ha noe som hjelper meg! jeg er lei av å ikke kunne spise noe uten å bli dårlig, alt jeg spiser kommer ut igjen med en gang, er dette vanlig etter 4 år? jeg trodde det skullebli bedre...

som dere sikkert skjønner er jeg ganske fortvilet over dette, og vil bare ha noen gode råd for hva jeg kan gjøre, evt. noen tilskudd jeg kan ta.

er takknemlig for gode råd og svar=)

klem fra jente 22 som er lei av å være syk

ps. må også si at jeg har måttet avbryte alle jobber jeg har prøvd, samt skolegang, og jeg får ikke noe støtte far noen plass siden jeg ikke har klart å jobbe lenge nok til å få arbeidsledighetstrygd. er lei av å måtte bo hjemme og "mase" penger av mamma, vil jo gjerne klare meg selv når jeg er voksen.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...