Gå til innhold

Cipralex,paracet og Svarthyll


Gjest Dame55

Anbefalte innlegg

Kan man ta paracet når man bruker Cipralex?

Lurer også på hvordan det er med svarthyllekstrakt?

I disse forkjølelsestider vil jeg bare være føre var...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt ibumetin og ciprlaex samtidig. Det gikk bra. Her er et tidligere svar http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F5%2F447.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2130292&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2130292 mht ibux (NSAID)

Det jeg har fått beskjed om er å huske å ta smertestillende sammen med mat for å spare magen, og være forsiktig hvis en er plaget med sur mage, men det kan til en viss grad reguleres med kosthold.

Jeg vet ikke noe om kombinasjonen med hyllebærekstrakt, men hvis du tar det pga det høye innholdet av c-vitamin, kan du jo f.eks i stedet velge ren c-vitamin. Det kan du trygt kombinere så vidt jeg vet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ibumetin og ciprlaex samtidig. Det gikk bra. Her er et tidligere svar http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F5%2F447.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2130292&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2130292 mht ibux (NSAID)

Det jeg har fått beskjed om er å huske å ta smertestillende sammen med mat for å spare magen, og være forsiktig hvis en er plaget med sur mage, men det kan til en viss grad reguleres med kosthold.

Jeg vet ikke noe om kombinasjonen med hyllebærekstrakt, men hvis du tar det pga det høye innholdet av c-vitamin, kan du jo f.eks i stedet velge ren c-vitamin. Det kan du trygt kombinere så vidt jeg vet.

mvh

Tusen takk for lange og utfyllende svar både her og i et annet forum, Cathlin.

Er så nytt for meg dette med SSRI og har nok lett for å være litt for "føre var" i det meste. Nå skal jeg jo nyte tiden med medisin som endelig virker for så mye for meg. Ikke tenke på den dagen jeg skal slutte, sant det, unødvendige krefter.

Koselig når man føler medmenneskelighet slik jeg gjorde da jeg leste dine svar til meg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Cipralex og Paracet går helt fint sammen.

Svarthylle tør jeg ikke svare på. Jeg ville ikke kombinert slike preparater med noen andre da interaksjonene er lite utforsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cipralex og Paracet går helt fint sammen.

Svarthylle tør jeg ikke svare på. Jeg ville ikke kombinert slike preparater med noen andre da interaksjonene er lite utforsket.

Tusen takk for svar NHD.

Jeg er også skeptisk til bruk av helsekost nå med Cipralex så lar det være.

Bra kombinasjonen med Paracet går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lange og utfyllende svar både her og i et annet forum, Cathlin.

Er så nytt for meg dette med SSRI og har nok lett for å være litt for "føre var" i det meste. Nå skal jeg jo nyte tiden med medisin som endelig virker for så mye for meg. Ikke tenke på den dagen jeg skal slutte, sant det, unødvendige krefter.

Koselig når man føler medmenneskelighet slik jeg gjorde da jeg leste dine svar til meg.

mvh

Så bra at du har funnet noe som hjelper:)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du lurer på hvilke medikamenter som kan kombineres, så kan dette sjekkes ved å gå inn på www.felleskatalogen.no. Der ligger en link til DRUID som kan brukes til å sjekke kombinasjoner eller interaksjoner mellom medikamenter. Gjelder ikke for helsekostpreparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...