Gå til innhold

Fybriomyalgi-synsforstyrrelser, noen som har erfaring!


inkink

Anbefalte innlegg

Hei igjen!! Moren min har fybriomyalgi, og har lest at synsforstyrrelser er en av mange symptomer på en lang liste over sådanne.

Hun har den siste tiden hatt ekle lysglimt på det ene øyet, og lurer på hva andres erfaringer med synsforstyrelser kan være! Høres dette kjent ut?

Håper på svar!!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt diagnosen i mange år, men kjenner ikke til dette.

Denne lidelsen er jo veldig sammensatt, er så mange forskjellige plager.

Men, altså synsforstyrrelser - det har ikke jeg merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er det samme, men jeg ser av og til "stjerner" i forbindelse med fysisk anstrengelse når jeg glemmer å puste, kominert med stive muskler (lite oksygentilførsel) til hodet.

Men det kan hende moren din har det anderledes. Rart at det bare var på et øye. Jeg ville gått til legen for å sjekke nærmere i alle fall. Bedre en gang for mye hvis det skulle være noe galt med øyet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering:

Nå har det kommet et forum som heter kroniske sykdommer. Der blir det forhåpenligvis diskutert fibromyalgi etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør absolutt undersøkes av øyelege så fort som overhode mulig.

Slike lysglimt skal alltid undersøkes hurtig av øyelege, selv om det i ettertid kan vise seg å være ufarlig.

I det hele tatt skal man, fibromyalig eller ikke, være veldig obs på plutselige endringer av synet / i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...