annechr Skrevet 21. januar 2001 Del Skrevet 21. januar 2001 Hei, min søster 22 år har hatt kraftig sprut diaree i over ett år. Hun har hyppige toalett besøk, alt fra 3 - 20 ganger pr dag. Resultatet er at hun har blitt kraftig underærnert og har gått ned i faretruene lav vekt.Hun har vært å testet seg for laktoseallergi, som var negativ. Hun har fått beskjed om at hun må ta en tarm undersøkelse, men er redd for det og vil dermed ikke ta tarmundersøkelsen. Hun har tatt 2 stk bakterieprøver fra avføringen, som var negativ.Har enorme store mavesmerter flere ganger pr. dag. Avføringen består stort sett av vann og hele mat rester, med det resultat at kroppen ikke tar opp nok vann og næring. Hun er også velldig redd for leger. Hva kan gjøres,for at hun skal bli frisk/ hvilke undersøkelse må til ?. Jeg er redd at tarmen og hennes indre organer vil få varig skader. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16273-hjelp-dr-har-hatt-kraftig-diaree-i-over-et-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Det er lite sannsynlig at en så langvarig diarre skulle skuldes infeksjoner. Du sier at det er allerede tatt bakteriologiske undersøkelser som var negative. Virus-diarre forekommer, men de er vanligvis ikke langvarig, og går over av seg selv. Jeg vil anta at det er andre årsaker til det, som du er inne på, som laktoseallergi. Jeg ville tro at det mest nærliggende å få en skikkelig undersøkelse hos en indremedisiner, kanskje helst en gastroenterolog. Jeg tror at infeksjonsmedisinere har relativt lite å bidra med her. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16273-hjelp-dr-har-hatt-kraftig-diaree-i-over-et-%C3%A5r/#findComment-75521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thomas Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Heisann dette virker bare litt for kjent.. Jeg har vært plaget med akkurat d samme. Jeg er en ung herremann på 25 år. I rundt jule tider i fjor var jeg ca 89-90kg og nå er jeg ikke mer enn 70kg. Og tro meg jeg har ikke drevet noe slankekur frivillig, jeg har heller hatt motsatte planer da jeg var meget aktiv innen flere sporter. Tilbake til saken: jeg har tatt utallige blodprøver og 3 avføringsprøver. jeg har også tatt gastroskopi 2 ganger og tatt også både ultralyd og tarmundersøkelse. Felles for alle undersøkelsene er at de alle var negative, intet funn av noe slag som kunne forklare hvorfor jeg hadde langvarig diare/tidvis oppkast og sterke magesmerter. Både natt og dag. Jeg forstår at det ikke er noe å se frem til en slik tarm undersøkelse, men jeg kan forsikre om den er helt smertefri,men det er klart at den er litt pinlig..Dersom dere får noe slags form for diagnose eller finner noen form for medisin som hjelper vennligst skriv d opp her, jeg har prøvd noen men også her uten noen særlig effekt. Her er virkelig en utfordring til Dere Leger finn ut av dette, jeg har vært innom 3 allmenn leger og 1 spesialist på mage tarm. og like vel intet nytt under solen.. Jeg ønsker dere virkelig lykke til og god bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16273-hjelp-dr-har-hatt-kraftig-diaree-i-over-et-%C3%A5r/#findComment-77312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thomas Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Heisann dette virker bare litt for kjent.. Jeg har vært plaget med akkurat d samme. Jeg er en ung herremann på 25 år. I rundt jule tider i 1999 var jeg ca 89-90kg og nå er jeg ikke mer enn 70kg. Og tro meg jeg har ikke drevet noe slankekur frivillig, jeg har heller hatt motsatte planer da jeg var meget aktiv innen flere sporter. Tilbake til saken: jeg har tatt utallige blodprøver og 3 avføringsprøver. jeg har også tatt gastroskopi 2 ganger og tatt også både ultralyd og tarmundersøkelse. Felles for alle undersøkelsene er at de alle var negative, intet funn av noe slag som kunne forklare hvorfor jeg hadde langvarig diare/tidvis oppkast og sterke magesmerter. Både natt og dag. Jeg forstår at det ikke er noe å se frem til en slik tarm undersøkelse, men jeg kan forsikre om den er helt smertefri,men det er klart at den er litt pinlig..Dersom dere får noe slags form for diagnose eller finner noen form for medisin som hjelper vennligst skriv d opp her, jeg har prøvd noen men også her uten noen særlig effekt. Her er virkelig en utfordring til Dere Leger finn ut av dette, jeg har vært innom 3 allmenn leger og 1 spesialist på mage tarm. og like vel intet nytt under solen.. Jeg ønsker dere virkelig lykke til og god bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16273-hjelp-dr-har-hatt-kraftig-diaree-i-over-et-%C3%A5r/#findComment-77315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.