Gå til innhold

Bipolar lidelse /hypomani


sunflower1365380377

Anbefalte innlegg

sunflower1365380377

Jeg vil skildre mimn situasjon og høre din mening om basert på det jeg skriver, kan jeg ha denne lidelsen?

Jeg opplever at jeg forandrer personlighet totalt. Jeg er til vanlig omsorgfull for min datter og min mann. Jeg oppfatter meg selv som fornuftig og reflektert.

Når personligheten min svinger, opplever jeg meg selv i ettertid ,som veldig agressiv, bruker gjerne stygge og sterke ord. Ofte truer jeg med å forlate min familie. Er sint på de og føler ingen sympati eller kjærlighet.

Ofte har jeg lyst til å dra ut, reise bort fra alt og alle. Opplever å ville gi blaffen i konsenkvenser . Mens jeg er i denne fasen, er jeg ikke reflektert over hvordan jeg er . Jeg bare er. Men etter at denne tilstanden gir seg, føler jeg enorm sorg. Det gjør svært vondt. Jeg vet at jeg har sagt og kansje gjort mye som jeg sårer og skremmer mine kjære. Jeg opplever følelsen av å tenke på at jeg burde forlate de, slik at de kan få et bedre liv uten meg. Denne skiften av personligheten kan nå variere veldig. For tiden, kan den skifte daglig og innimellom flere ganger daglig..Tidligere hadde jeg lengere perioder med kun depresjoner, jeg er fremdels deprimert ,men med denne belastningen i tilegg. Både jeg og min mann opplever at den ikke har vært like tydlig tidligere.Min mor har trolig denne lidelsen.Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest milla_26

Hei.

Dette høres ikke bra ut! Aner ikke hva jeg skal si, men jeg tror at alle består av flere personligheter / sider. Disse tar vi fram når vi trenger dem.

Mennesker med psykiske problemer har det kanskje i sterkere grad, men jeg ser på det som kroppens måte å komunisere med hjernen på.

Does this make any sense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg sunflower har du fått diagnosen Bipolar? Det du beskriver er veldig likt min manns oppførsel i maniske perioder. Han fikk diagnosen i våres, etter å ha vært hyper mer eller mindre i 8 måneder etter å ha gått på Seroxat. Han endret personlighet under manien; festet vilt, brukte masse penger, utro, flyttet fra familien, ønsket ingen kontakt med oss, flyttet rett inn med ny samboer han hadde funnet i utlandet osv. Han er litt roligere nå, går på stemningstimulerende medikament, etter at jeg tok kontakt med legen hans. Jeg treffer han innimellom på jobben, og merker han er roligere med han svinger fryktelig ennå. Vet aldri hvor jeg har han når jeg treffer han. Håper du får hjelp fra lege/psykiater slik at det ikke går med deg som med min mann.Tror det er viktig at du får riktig medesin. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...