Gå til innhold

Noen som har erfaringer med utenlandsstudier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å studere psykologi i utlandet til høsten, men det virker som et usikkert studie med tanke på auorisasjon i Norge senere. Noen som vet noe om dette, eventuelt kan anbefale et land/en skole/ et reisebyrå?

Eller har andre erfaringer med utenlandsstudier, sånn generelt?

Mvh

Gjest studenten_83
Skrevet

Kontakt ANSA. De kan helt sikkert hjelpe deg. Jeg studerer selv i utlandet og er veldig fornøyd!!

Gjest hilsen en psykolog
Skrevet

Jeg studerte selv psykologi i utlandet (USA) et par år. Da hadde jeg vel og merke først tatt psyk.grunnfag i Norge. Jeg tok med forelesningskataloger fra universiteter i Norge, slik at jeg kunne sammenlikne når jeg valgte fag.

Jeg studerte der i 2 år og fikk godkjent dette som deler av embedsstudiet i Norge. Men da hadde jeg altså håndplukket hvilke kurs jeg tok. Jeg måtte også ta muntlig eksamen (alene) i to av fagene slik at de sikret seg at jeg kunne faget.

Men dette er mange år siden, så det er mulig det er annerledes nå.

Ønsker deg lykke til! Det er spennende og nyttig å studere i utlandet!

lalala1365380457
Skrevet

gikk gf psykologi i fjor. Tror det bare er sverige som har godkjente studier mtp å få godkjent en profesjonsutdannelse tatt i utlandet. Før var det et smutthull, man kunne ta det i tyskland, og tysk studie var godkjent i sverige, som dermed ble godkjent i norge.. men dette er ikke mulig lengre. I allefall, hvis du tenker på å ta studie så du blir klinisk psykolog er det ingen utenlandsstudier som er godkjent i norge. Har vel mye å gjøre med eventuelle språkforvirringer ++

Skrevet

Det er ikke enkelt å få godkjent utenlandsstudier i Norge. Du bør kontakte rådgiver på universitetet, ANSA eller noen andre som kan ha greie på det i god tid før du drar og finne ut hva du trenger og hva du kan ta. Jeg tror du kan ta store deler av utdanningen utenlands, og det bør du absoultt gjøre. Det øker horisonten og er sunt på alle måter. Denne norske tankegangen at alt er best hjemme, og det som kommer utenlands fra er ikke brukbart er rett og slett farlig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Ser at det er en stund siden du skrev inn dette innlegget men...

Jeg er i gang med tredje året i spykologi i USA nå. En god pekepinne på om studiene er godkjent i Norge, er om de er støttet av statens lånekasse, og fra høsten 2003 ble psykologi fjernet fra listen..

• 1 måned senere...
Little ¤MissSunshine¤
Skrevet

Jeg studerte selv psykologi i utlandet (USA) et par år. Da hadde jeg vel og merke først tatt psyk.grunnfag i Norge. Jeg tok med forelesningskataloger fra universiteter i Norge, slik at jeg kunne sammenlikne når jeg valgte fag.

Jeg studerte der i 2 år og fikk godkjent dette som deler av embedsstudiet i Norge. Men da hadde jeg altså håndplukket hvilke kurs jeg tok. Jeg måtte også ta muntlig eksamen (alene) i to av fagene slik at de sikret seg at jeg kunne faget.

Men dette er mange år siden, så det er mulig det er annerledes nå.

Ønsker deg lykke til! Det er spennende og nyttig å studere i utlandet!

Er en stund siden jeg sjekket innom dr.online, men tusen takk for svar! Får jeg spørre om hvilket 'byrå' du reiste med, eller hvordan du fant den informasjonen du trengte for å kunne håndplukke de fagene du trengte? Tok du hele graden i utlandet forresten? I dag er det nemlig veldig vanskelig å få godkjent psykologistudie fra utlandet.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...