Gå til innhold

Kviser - Clearasil m.m.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 27 år og har et kviseproblem som jeg føler går ut over min selvtillitt og fremtoning. Det vil kanskje ikke kategoriseres som et stort problem (av andre) men for meg er det det. Jeg har kviser som kommer og går(har ikke helt funnet ut hva som gjør at jeg får de).I det siste har jeg begynt å få mer arr og "merker" i huden etter kvisene enn vanlig, så nå må jeg ta affære..Jeg har prøvd Clearasil Complete men da føles det som huden "brenner" er det normalt? Hva slags andre kremer/preparater fra butikken/apoteket anbefaler dere? Jeg har lys hud, men det virker som om huden kanskje er tørr (spesielt etter en dusj)Huden liksom flasser av litt over det hele (kanskje tips om en bra fuktighetskrem også, da jeg ikke bruker det...)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162761-kviser-clearasil-mm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest legen har råd

Jeg hadde det som deg, jeg har litt ømfindlig tørr hud, som fikk kviser innimellom, ganske plagsomt.

Jeg fikk god hjelp av hudlegen, preparatene på resept er mye mer effektive uten at huden blir enda tørrere. Blir overhuden tørr, kompenserer den med å lage mer talg, som blir kviser.

Jeg ville snakket med legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162761-kviser-clearasil-mm/#findComment-1053523
Del på andre sider

Hei! Jeg har også hatt det problemet og er til tider fremdeles litt plaget. Jeg merket mye mer bedring da jeg kuttet ut melkeprodukter. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men det har i allefall hjulpet meg betraktelig. Så snart jeg spiser melkeprodukter kommer kvisene brytene ut! Håper det kan hjelpe deg! Men husk i såfall å få i deg kalsium tillskudd og vit D, for skjellettets skyld, hvis du kutter ut melkeprodukter. (Vit D øker opptak av kalsium)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162761-kviser-clearasil-mm/#findComment-1056023
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest mia 1978

Hei

Du høres ut som meg.

Jeg har det samme problemet som deg. Eller jeg håper at jeg kan si at jeg hadde det samme problemet som deg. Nå har jeg nesten blitt kvitt alle kvisene. Har prøvd hudpleiebehandlinger i sallonger flere ganger, tatt hudanalyse og fått anbefalt dyre kremer og renseprodukter av hudpleiere uten at dette hjalp. Har prøvd visse typer p-piller som skulle hjelpe, laserbehandling og annet. Nå har jeg prøvd ut et tips som jeg fikk her på DOL. En salve som heter Brevoxyl og som fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Jeg fikk også anbefalt på apoteket å bruke hudpleieprodukt fra serien Avene. En renseolje og en dagkrem for fet hud. Jeg har fet hud som flasser slik som du, så jeg har mange ganger trodd at huden er så tørr at jeg må bruke kremer for tørr hud.

Nå har jeg brukt disse 3 produktene i 1 1/2 uke, og jeg har merket kjempestor forbedring på denne tiden. Jeg er nesten helt kvitt kvisne og selvtilliten har vokst veldig. Jeg syns at det er fantastisk å kunne gå ut uten først å ha stått forann speilet og dekket til ansiktet med tykke lag med sminke for at ikke kvisene skal vise så godt.

Håper det hjelper på deg også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162761-kviser-clearasil-mm/#findComment-1064829
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...