Gå til innhold

Må man kutte seg for å få hjelp?


beib

Anbefalte innlegg

jeg er så sliten,lei og fortvilet..forbanna og oppgitt.

jeg er blitt syk igjen,må bare innrømme det...er dønn ute i hodet mitt.

fastlegen min er borte denne uken så jeg oppsøkte legen hun deler kontor med,og hun var en heks!!!!!! forbanna dritt kjerring.hun mente vi kunne se det an og jeg måtte ringe psyk tjeneste her jeg bor,meen de var borte i dag,jeg sa det til henne,men hun TRODDE MEG IKKE!!!jeg sa hun da måtte ringe siden hun ikke trodde meg,men hun ringte ikke,hun sa jeg måtte vente med og bli syk til over helgen for da kommer legen min igjen..så jeg gikk...tårene rant,var så fortvilet,vet ikke hvor jeg gikk,bare gikk og gikk,hadde ingen tanker om hvor,men måtte bare BORT,bort fra helvete,bort fra alt.mine tanker om og bare forsvinne fra denne jorden var alt jeg tenkte på...jeg vil bare dø,orker ikke bli syk igjen,vi har fått beskjed om at om jeg blir syk så skal jeg innlegges med EN GANG for at de skal kunne gjøre meg friskest mulig...

så ringte psykologen til meg og hun hørte at det ikke akkurat sto bra til med meg,så hun fant ut kor eg var og geleidet med via mob til legevakten (sku bare bedt hun dra til helvete og lagt på )

kommer inn og forklarer situasjonen til damen i luken,jeg blir passet på av henne virket det som,hun ble mega stresset når eg gikk ut og røykte,tilslutt ble jeg så forbanna at det klikket nesten,mye folk og jeg følte alle var ute etter meg,de hørte stemmene i hodet mitt..jeg løp inn på avd og sa NO ER DET NOK,JEG ORKER IKKE MER!!!d

ble satt inn på ett rom,det var kun en ting jeg kunne knuse der så de hadde nok laget en strategiplan før jeg kom inn..jeg var så rasende,fortvilt,forbanna og frustrert..

legen kom,hørte på meg,var ok ...helt til vi kom til medisin diskusjonen,ikke det at jeg bare er ute etter b preperater,men jeg tåler nesten ingen av c preperatene som skal dempe angs og uro,derfor får jeg alltid sobril eller stesolid når eg er innlagt,det er det eneste som hjelper...

det dette endte med var at jeg fikk 30 busbas etter annet,iallefall noe antibus!jeg ble sint...nå var alt ENNDA verre!!

jeg kom på apoteket og forklarte situasjonen til farmasøyten (snakket i 20 min) og hun sa at og gi meg denne typen medisiner var ett skudd i blinde.og at jeg burde snakke med en psykriater..at situasjonen min var for vanskelig for meg og bære..JEG KJØPTE MASSE PLASTER OG GASSBIND..KLAR TIL OG GÅ AMOK MED BARBERBLADET..

den eneste løsningen jeg ser et at om man kutter seg så får man hjelp,da kommer beroligende medisin til meg med en gang,men skal man måtte kutte seg for og få hjelp??????

JEG BARE SPØR!!!!!!!!

NÅ SKAL JEG BARE GI FAEN,...DREPER JEG NOEN ELLER GÅR AMOK SÅ GIR JEG TOTALT FAEN!!!!!!!!!!!JEG HAR PRØVD OG FÅ HJELP,HVOR MANGE GANGER MÅ MAN PRØVE????????sliten jeg.

nå har jeg snakket med legevakten i tlf,legen ba meg komme ned dit i morgen for og evnt bli innlagt,men jeg må holde ut denne natten,kordan i helvete skal eg klare det???jeg blir psykotisk jeg om jeg ikke får sove,hvilt hodet,nå har jeg ikke sovet på noen døgn..DET KLIKKER FOR MEG,SAVE ME SOMEBODY!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du virkelig ikke klarer å holde ut til i morgen får du troppe opp på legevakta i kveld og si at du må innlegges.

kan ikke kjøre...samboeren min kan heller ikke,og moren min kan heller ikke,er blakk,sant livet er herlig...not..men om eg kutter meg derimot så får eg taxi og alt er ordet..sykt samfun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du skriver: "vi har fått beskjed om at om jeg blir syk så skal jeg innlegges med EN GANG for at de skal kunne gjøre meg friskest mulig..."

Når en gir slike beskjeder til en pasient, skriver en det også i journalen. Da innebærer det vanligvis at en kan ta direkte kontakt med den psykiatriske avdelingen som har gitt en slik beskjed og bli innlagt uten andre formaliteter.

Har du prøvd å ringe til den psykiatriske avdelingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "vi har fått beskjed om at om jeg blir syk så skal jeg innlegges med EN GANG for at de skal kunne gjøre meg friskest mulig..."

Når en gir slike beskjeder til en pasient, skriver en det også i journalen. Da innebærer det vanligvis at en kan ta direkte kontakt med den psykiatriske avdelingen som har gitt en slik beskjed og bli innlagt uten andre formaliteter.

Har du prøvd å ringe til den psykiatriske avdelingen?

ja men må ha brev fra lege,spist 100 naurontin nå på 600 mg og legen vil ikke hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

ja men må ha brev fra lege,spist 100 naurontin nå på 600 mg og legen vil ikke hjelpe

Kan du gjøre noe mer konstruktivt enn å kutte deg eller ta overdoser med medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest milla_26

kan ikke kjøre...samboeren min kan heller ikke,og moren min kan heller ikke,er blakk,sant livet er herlig...not..men om eg kutter meg derimot så får eg taxi og alt er ordet..sykt samfun

Jeg skjønner at du har det vondt! Men unnskyld meg, du må da ta ansvar for ditt eget liv? Ikke bruke psykiatrien som hvilested! Jo lengre du er der, jo vanskeligere er det å komme seg ut av det. Tro meg, jeg har vært i din situasjon..

Å kutte seg? Joda, det hjelper der og da det - selvfølgelig. Men småbarn driver også på med mye. Hvorfor? Jo, for å få oppmerksomhet vel. Og det er jo sakens kjerne her! Du nyter å ha den posisjonen du har, og du brker den!

Ta deg sammen, finn noe KONSTRUKTIVT å gjøre i stedet. Om ikke annet, ta en telefon til en venn for å distansere deg litt.

Beklager min krasse tone, men det er godt ment! En kan ikke alltid jatte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...