Gå til innhold

Trang forhud


Gjest Nickname

Anbefalte innlegg

Gjest Nickname

Jeg er en gutt snart ferdig med puberteten, og forhuden vil ikke dras tilbake når jeg har ereksjon (heller ikke ved "manuell" tilbakedraing). Jeg har lest på nettet nå at det fins behandling, men jeg lurer: HVOR skal jeg henvende meg, sånn nøyaktig (ikke bare "hos legen")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hos legen? Svare er vel enkelt og greit hos legen.. tror ikke det finnes noen alternativ behandling her....

Hadde samme problemet og dro til legen og fikk en time for å kappe av hele faenskapet! Gikk greit det uten noen store smerter, og utstyret funker bedre enn noen sine (hehe tror til og med den vokste litt..).

Men det er en annen mulighet også, og det går på istedet for å kappe av hele dritten så kan kirurgen "snitte" opp huden litt slik at forhuden blir videre (som å ta en sokk og klippe nedover, if you know what i mean..). Dette er ikke kosmetisk like lekkert som en avkappa en, og det jeg fikk beskjed om var ihvertfall at dette stort sett blei gjort på eldre menn som ikke lenger brydde seg om hvordan junior så ut..

Men alt kommer vel ann på hvor trang den er. Er den så trang at det å dra den helt over er umulig må det nok kappes litt, men dersom den bare er "litt" trang kan du ved hjelp av "trening" på egen hånd få utvidet den.

Det med å kappe av hele dritten høres ikke så ille ut som det er heller, og det inntrykket jeg har fått er ihvertfall at damene liker det! Ikke bare er det hygienisk mye bedre enn tidligere, men det ser også mye bedre ut og du holder etter hvert ut lenger i senga også :)

Du får henvisning til ett offentlig sykehus om du vil det, og da er det gratis men ventetiden er vel etter hva jeg har forstått veldig lang på slike kosmetiske ting.

Dersom du gjør du hos en privat-kirurg koster det i overkant av 1000 lappen tror jeg... Jeg tror jeg betalte 1100 kroner for 5 år siden så + på noen hundrelapper så har du vel prisen!

Ikke noe å grue seg til om du velger å gjøre det forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen god ide og ta full omskjæring.

Nei forhuden har en viktig seksuell funksjon som gir en megte god følelse så ikke ta den bort.

Og det finnes to metoder å løse trang forhud på.

Den ene er å bruke en krem og strekke på forhuden .

Les om det her:

http://members.tripod.co.uk/origins/creams.html#start

Den andre er å gå til en urolog og åpne forhuden. Det er en kjapp operasjon. Jeg gjorde det for 3 måneder siden.

Whatever you do - lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Ikke noen god ide og ta full omskjæring.

Nei forhuden har en viktig seksuell funksjon som gir en megte god følelse så ikke ta den bort.

Og det finnes to metoder å løse trang forhud på.

Den ene er å bruke en krem og strekke på forhuden .

Les om det her:

http://members.tripod.co.uk/origins/creams.html#start

Den andre er å gå til en urolog og åpne forhuden. Det er en kjapp operasjon. Jeg gjorde det for 3 måneder siden.

Whatever you do - lykke til.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan foreta omskjæring. I USA blir det gjort hos flertallet av nyfødte guttebarn. Noen sier at fødselslegene gjør det for å tjene penger, men jeg tror heller de gjør det fordi en omskåren penis er mye lettere å holde ren, og så slipper man problemene med for trang forhud.

Omskårne menn er ikke dårligere elskere, snarere tvert imot fordi penishodet, glans, blir mer herdet, tåler mer friksjon før det går for ham. Det er i hvert fall en fordel, ikke minst når man er nybegynner på området.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Profesor berthold Grünfeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan foreta omskjæring. I USA blir det gjort hos flertallet av nyfødte guttebarn. Noen sier at fødselslegene gjør det for å tjene penger, men jeg tror heller de gjør det fordi en omskåren penis er mye lettere å holde ren, og så slipper man problemene med for trang forhud.

Omskårne menn er ikke dårligere elskere, snarere tvert imot fordi penishodet, glans, blir mer herdet, tåler mer friksjon før det går for ham. Det er i hvert fall en fordel, ikke minst når man er nybegynner på området.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Profesor berthold Grünfeld

Du har inntatt en gammel holdning til dette omstridte temaet Berthold!

Hvis du spør majoriteten av urologer i vest europa så blir ikke full omskjæring foretatt på en normal uomskjært penis. Forhuden har flere viktige funksjoner, deriblant seksuelt.

I USA er man i ferd med å oppdage denne "skjulte" seksuelle gleden det er å ha forhud.

Selv ble jeg operert for trang forhud i voksen alder og det var aldri snakk om å fjerne hele forhuden! Og jeg har aldri hatt en uren glans som du har hevdet i tidligere innlegg. Det er ikke noe problem å holde det rent.

Det finnes tusenvis av artikler om dette på nettet og et greit utgangspunkt er å lese mere om dette her:

http://members.tripod.co.uk/origins/welcome.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Du har inntatt en gammel holdning til dette omstridte temaet Berthold!

Hvis du spør majoriteten av urologer i vest europa så blir ikke full omskjæring foretatt på en normal uomskjært penis. Forhuden har flere viktige funksjoner, deriblant seksuelt.

I USA er man i ferd med å oppdage denne "skjulte" seksuelle gleden det er å ha forhud.

Selv ble jeg operert for trang forhud i voksen alder og det var aldri snakk om å fjerne hele forhuden! Og jeg har aldri hatt en uren glans som du har hevdet i tidligere innlegg. Det er ikke noe problem å holde det rent.

Det finnes tusenvis av artikler om dette på nettet og et greit utgangspunkt er å lese mere om dette her:

http://members.tripod.co.uk/origins/welcome.html

Jeg ville like å høre hva slags seksuelle funksjoner mannens forhud har.

Det virker ikke som folkeslag som praktiserer omskjæring lider av nedsatt evne til å fungere seksuelt. I hvert fall er det ikke rapportert noe slikt for eks. fra den muslimske verden. Men la oss høre hva slags seksuelle gleder de omskårne menn går glipp av.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

B. Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville like å høre hva slags seksuelle funksjoner mannens forhud har.

Det virker ikke som folkeslag som praktiserer omskjæring lider av nedsatt evne til å fungere seksuelt. I hvert fall er det ikke rapportert noe slikt for eks. fra den muslimske verden. Men la oss høre hva slags seksuelle gleder de omskårne menn går glipp av.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

B. Grünfeld

lege/psykiater

Ja det er helt i orden Berthold. Her er en forklaring som folk med forhud kanskje nikker gjenkjennende til:

* Erogen sensitivitet:

Forhuden er like følsom som dine fingertupper eller leppene i munnen din. Den inneholder en rik og variert konsentrasjon av spesielle nerver enn noe annet sted på penis. Disse spesielle nerve-endene kan føle bevegelser, og endringer i temperatur og sexlysten kan øke.

* Selvstimulerende seksuell funksjon: Forhuden består av 2 lag, ytre og indre forhud.

Den lar huden gli frem og tilbake over penis. Forhuden kan normalt dras tilbake hele veien til penisrot eller tilbake så den dekker glans.

Denne muligheten til å bevege forhuden er seksuelt stimulerende og er mekanismen som penis og den følsomme strengen under glans blir stimulert av.

*Seksuelle funksjoner under samleie: En av forhudens funksjoner er å sørge for forsiktige bevegelser mellom hudoverflaten til de to partnere under samleie. Forhuden gjør at penis uten problemer glir ut og inn av vagina pga den selvsmørende indre forhud.

Hun blir mer stimulert av det trykkende presset fra penis mer enn av bare friksjon hvis mannen ikke har forhud.

Ja her kan man lese mer om dette spennende temaet:

http://www.foreskin.org/fleiss.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...