Gå til innhold

Kjæreste med ADHD


Gjest Missce

Anbefalte innlegg

Hei.

Min kjæreste er 23 år og har som barn hatt ADHD. Han har fortsatt mange symptomer. Han sliter i tillegg med tildels sterke depresjoner, og blir likegyldig med hensyn til skole etc. Han tar en hel del stoffer, som regel heroin, og faller bare dypere og dypere uten at han greier å stoppe. Har problemer med å tenke på konsekvensene av det han gjør og fremover, og velger som regel den enkleste og mest destruktive løsningen på sine problemer. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe han? Jeg er fullstendig hjelpeløs og vet overhodet ikke hva jeg skal stille opp med lenger.

Tidligere har psykologer og psykiatere funnet ut at hans stoff-problemer snarere er et symptom en et primært problem. Han sier han alltid har kaos i hodet og den eneste gangen han greier å slappe helt av er når han er full eller på stoffer. Han går på Paroxetin men det hjelper han ikke. Hva kan gjøres mot hans depresjoner?? Han kan heller ikke sove om nettene, overohdet. Finnes det ingen behandling av personer med ADHD etter at de ikke lenger er barn? Noen som har noen råd, for jeg trenger dem meget desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er selv en som sliter med ADHD og jeg vet hvor vondt det kan gjøre for en kjæreste som må leve med en som sliter med dette problemet.

Jeg har fått behandling nå og det fungerer fint, men å få behandling er en lang prosess og en må ikke gi opp, men være forbredt på dette.

Det er ingen trylleformel å ta Ritalin for ADHD, men for min del fikk jeg en mye lengere "lunte" og ble ikke så fort sint, og mine utbrudd er heller ikke så sterke. Og det er utrolig godt!!

Når kjæresten din i tillegg sliter med stoff vil han ikke komme under behandling før han har vært rusfri en stund og viser at han klarer dette.

Jeg syns at du i første omgang skal prøve å hjelpe der, i samarbeid med pykolog hans og selvfølgelig han. Det er han som må jobbe med seg selv.

Ok.. Det finnes håp, men vegen er lang og tøff for dere begge.

LYKKE TIL... Håper at dere er sterke og klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...