Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, mitt navn er Helge. Jeg har nettopp flyttet til ny leilighet på Majorstuen sammen med kjæresten min. Vi er kjempefornøyd med leiligheten men jeg har ett problem: trafikkstøy på natten. Vindu til soverommet vender ut mot gaten og vi er vant til å sove med vinduet åpent. Jeg har problemer med å sovne og våkner lett på grunn av trafikkstøyen. Vurderer å kjøpe meg "sov-i-ro". Kan dette være skadelig for ørene i og med at man presser ørevoks inn i ørene? Finnes det andre og bedre alternativer enn "sov-i-ro" (for eksempel noe som er spesialtilpasset øret). Synes de er ubehagelig å sove med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162814-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Som en trøst er det mulig at du gradvis vil venne deg til støyen. Det kan også hjelpe at du bevisst prøver å ikke irritere deg, men å tenke 2positivt" på at dette er det normale livet i byen.. Sov-i-ro gir sjelden plager fra ørene. Kjøp noen myke varianter. Husker ikke navn, men det er noen oransje som er effektive. Klipp de litt kortere slik at de ikke stikker ut av øret. Dersom du har mye ørevoks kan du risikere å dytte denne innover, men du vil greitt kunne skylle ut dette med oljer/utstyr som de har på apoteket. Du kan kontakte "hørsel-sentralen" for info om eventuelt spesialtilpassede ørepropper - disse er dyre. Vil tro at du finner det like behagelig med "sov-i-ro".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162814-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-1059516
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...