Gå til innhold

Blir hyper av paroxetin.


Gjest 23M.a.h.

Anbefalte innlegg

Gjest 23M.a.h.

Hei.

Da jeg for et år siden slet med en depresjon fikk jeg utskrevet paroxetin fra min lege. Resultatet var at jeg ble fullstenig manisk og hyper og det kjørte rundt i hodet 24/7. Jeg sliter for tiden med en ny depresjon og lurer på hvor konstruktivt det er å ta paroxetin igjen.. Det er som å være på speed døgnet rundt. Hvorfor får jeg denne reaksjonen? Min søster er manisk depressiv, og jeg har mistanker om at det er min diagnose også, men har ikke vært hos psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En slik reaksjon på AD skal alltid vekke mistanke om bipolar lidelse (manisk depressiv). Med en søster med denne diagnosen, er det overveiende sannsynlig at du har denne lidelsen.

Du bør ikke velge paroxetin igjen, men prøve Lamictal som er det klare førstevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...