Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe ?


Gjest Hvordan hjelpe ?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan hjelpe ?

Hei jeg ble kjent med en jente for ett år siden men har nå innsett at det kunne ikke bli oss da jeg hadde en følelse av at jeg ikke kunne stole på henne, men vi har hengt sammen mye og har utviklet ett vennskap (men hva det er bygget på ærlighet er jeg ikke sikker på) og på denne tiden har jeg blitt kjent med henne og sett en del tegn på henne at hun roter noe forferdelig.

Hun hopper inn og ut i forhold i tide og utide, samt at hun har sagt at tidligere forhold har liksom ikke vert ekte (hun har 2 barn).

Hun lager så mange usanne historier og lyver om forhold, og dette hjelper venninnen henne med, noen ganger ser det ut som om det er venninnen som styrer henne.

Hun viser ikke noe tegn til dårlig samvittighet heller, det er liksom helt greit.

Hun roter virkelig til økonomien sin, har faktisk hjulpet henne for at ikke alt skal "rase i hode" på henne.

Hun har nok også opplevd vanskelige ting tidligere i livet sitt også.

- Hva skal jeg eller kan jeg gjøre for henne, for jeg har vondt av å se hvordan hun roter til livet sitt, samt for andre som er rundt henne ?

- Konfrontere henne, og eventuelt foreldre med disse tingene jeg har sett, hva med den hun har ett forhold til ? (tier jeg, så samtykker jeg)

- Litt stygt men, kan det vise tegn på form av personlighetsforstyrrelse, hvordan eventuelt forholde meg da, eventuelt få henne på rett spor ?

- Eller er det bare å se realiteten i dette, og bare si farvel og la henne styre på videre i livet sitt og tenke tanken at kanskje det er meg som det er noe i veien med ?

Håper at N.H. Dahl kan gi meg noen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er vel en ustabil personlighetsforstyrrelse.

Du kan vel ikke gjøre annet enn å oppfordre henne til å søke hjelp.

Men har hun et ønske om endring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan hjelpe ?

Dette er vel en ustabil personlighetsforstyrrelse.

Du kan vel ikke gjøre annet enn å oppfordre henne til å søke hjelp.

Men har hun et ønske om endring?

Vel om hun ønsker det, er jeg ikke sikker for har ikke fått tatt opp dette med henne.

Skal jeg gjøre det, og se hvilken reaksjon hun gir ?

Hva med de andre partene oppi dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan hjelpe ?

Vel om hun ønsker det, er jeg ikke sikker for har ikke fått tatt opp dette med henne.

Skal jeg gjøre det, og se hvilken reaksjon hun gir ?

Hva med de andre partene oppi dette ?

Hva med de andre tingene jeg lurer på ?

Har andre synspunkter på hva jeg skal gjøre her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...