Gå til innhold

Jeg er lei av være flink


avidi

Anbefalte innlegg

Får stadig høre fra fastlegen min hvor flink og iherdig jeg er som jobber så aktivt med å få en bedre helse. Er for tiden 50% sykmeldt på grunn av muskel/leddsmerter i hele kroppen og en såkalt mild depresjon. Jeg får nevromuskulær behandling en gang pr. uke og går jevnlig hos psykolog for å rydde opp i mye gammelt rot og innestengt frustrasjon.

Hun sier også at jeg er fliknk som oppsøkte henne da jeg kjente at depresjonen begynte å overtaket på meg. Jeg går turer i marka de dagene jeg ikke jobber for det er jo så sunt.

Men jeg blir så sliten av å være flink hele tiden. Av og til har jeg lyst til å ta en timeout og bare sove en hel dag. Det er ikke så lett når mitt ansvar er å få misnten på skolen til rett tid og sørge for at han har det han skal av klær på skolen og at han får med seg rengtøy. Han må fortelles hver dag at han skal kle seg etter været.

Mannen min mener at siden jeg jobber korte dager trenger ikke han å tenke på unger som skal avgårde.

Hvorfor forventes det at vi kvinner alltid skal være så flinke? Er det ikke lov å være drittlei både behanling og familieplikter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel senke litt på kravene dine. Det kan jo hende at du egentlig ikke har overskudd til å være så flink og at du kanskje trenger hvile. Si dette til mannen din og be mer om hans hjelp. Gi litt blaffen i å være perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...