Gå til innhold

Dekning av utgifter ifb. barns sykdom


Gjest anom

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er rette forum, men gjør et forsøk;

Vi har en sønn på 10 år, som for ca. 4 år siden fikk diagnosen Hyperreaktive slimhinner. For ett år siden flyttet vi inn i nytt hus. Huset er bygget på begynnelsen av 70-tallet, da det fremdeles var helt vanlig å bruke olje til oppvarming. Vi har en stor oljefyr, og varmen føres gjennom store rør mellom under- og overetasjen, og munner ut i ventiler som blåser varmluft ut i rommene.

Kort tid etter at vi flyttet inn, ble 10-åringen betydelig verre, med røde, hovne og kløende øyne, tett nese og sår hals. Mannen min har pollenallergi, og går nå konstant med sår hals, tett nese, og nyser mye. Han har også fått problemer med ekstremt tørr hud i ansiktet. Selv merker jeg også sårhet i halsen, det samme gjør 13-åringen i huset, i tillegg til tørr hud. Yngste på 4 har også fått noe problemer med huden i ansiktet.

Vi mener at det helt klart er oppvarmingen som er problemet i huset vårt. Vi som ikke er plaget av allergi, er kvitt symptomene om sommeren. 10-åringen er også bedre når fyringsanlegget er avslått, selvfølgelig bortsett fra når han er plaget av div. pollen i perioder utover sommeren.

Det er jo vanvittig dyrt å begynne på legge om oppvarmingssystemet i et hus fullstendig. Ikke er vi sikre på hva som er mest hensiktsmessig heller. Det vi lurer på, er om vi har mulighet for å få noen form for økonomisk støtte til dette, nettopp fordi 10-åringen vår har en diagnose, og at han helt tydelig ikke har godt av inneklimaet hjemme hos oss.

Vi foreldre er begge i arbeid. Jeg tjener ca 170.000, og han 255.000.

Mulig det er kommunen, og ikke trygdekontoret som er rette instans for disse spørsmålene - men det kan jeg vel også få svar på her...?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...