Gå til innhold

Vektøkning


Silja

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting ang. vektøkning. Det siste halvåret har jeg gått opp ca 14 kg. I begynnelsen på grunn av sondforing, og etter hver ved "egen hjelp". Har gått mye bedre enn jeg forventa, men problemet er at jeg synes alt legger seg bare på magen. Jeg synes liksom resten av kroppen er like tynn, mens magen bare vokser og vokser. Så jeg lurer på om det vil jevne seg ut etter hvert, eller om magen bare kommer til å fortsette å vokse hvis jeg legger på meg mer? Jeg har en BMI på ca. 16,5 nå, men skal opp på 19 en plass i følge planen. Er veldig motivert for å følge planen, men begynner nå å få litt panikk fordi jeg er redd et eneste som vil bli "tjukkere" på meg er magen....

Noen som har erfaring, eller vet hvordan det funker når man legger på seg masse over ganske kort tid?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Silje

Så flott at du har begynt å lagt på deg. Det viser ein stor innsats vilje:) Er det ikkje herligt å kjenna at kreftene begynner å komma tilbake?

Ifølge legen min så vil det nok fyrst legga seg litt på magen for så å gjevna seg meir ut. Siden kroppen din ikkje har vært så vant med mat kan det jo og vera at du er litt oppblåst i tillegg, så magen ser større ut ein den egentleg er.

Men eg kan godt forstå kossen du har det, og kva du føler når det gjelder magen. Eg kan(bør iallefall) og godt legga på meg, men eg vil ikkje pga av magen. Det skal ikkje vera lett.

Føler meg litt dum når eg sitt sjå legen, og sier til han at jo eg kan godt legga på meg men ikkje på magen. For eg og føler at det er der alt legger seg. Det hjelper ikkje at han sier det vil bli jamt fordelt, trur ikkje på han, men på ein annen måte så vet eg han har rett.

Det er tåpelig på meg føler eg at det er magen som har skulda for heile bulimien, snakk om å vera kortenkt i tankegengen. Men det er iallefall kjempeflott at du begynner å bli betre, og bare prøv å følg den planen du har fått, og husk det vil gjevna seg ut, kroppen treng bare litt tid til og omjustera seg.

Klemmer carolina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen

Kjære Silja

Det er tydelig at du virkelig har gjort framgang på egen hånd. Det høres også ut som om noen følger deg på denne veien mot målet. Det er helt vanlig at en som har hatt anoreksi opplever at "vektøkningen" legger seg i mageregionen den første tiden 8inntil 2 år) . Dette vil imidlertid endres over tid. Forsøk å ikke fokuser for mye på det, men aksepter at det er et stadie på veien mot målet. Lykke til videre.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...