Gå til innhold

Søvnløshet- blir snart gal!

Anbefalte innlegg

hva kan hjelpe mot søvnløshet? I de siste par månedene har jeg ikke klart å sovne før 4-4:30 tiden, utrolig slitsomt men jeg er rett og slett sprettvåken inntil da. Heldigvis pleier jeg ikke måtte stå opp så tidlig om morgenen men likvel, det er ganske frustrerende å ikke få sove om natten. Jeg synes jeg er litt for ung til å begynne med sove tabletter, men er det noe annet som hjelper? Veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162924-s%C3%B8vnl%C3%B8shet-blir-snart-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Hvor lenge sover du om dagen?

For sover du i 7 timer når du legger deg klokken 04:00, er det jo naturlig at du klarer å holde deg våken til 04:00 igjen neste natt.

F.eks. vil sannsynligvis ikke en som vanligvis legger seg klokken 23:00 og sover til 06:00, klare å legge seg 5 timer før en kveld og likevel sovne.

Hvor lenge sover du om dagen?

For sover du i 7 timer når du legger deg klokken 04:00, er det jo naturlig at du klarer å holde deg våken til 04:00 igjen neste natt.

F.eks. vil sannsynligvis ikke en som vanligvis legger seg klokken 23:00 og sover til 06:00, klare å legge seg 5 timer før en kveld og likevel sovne.

det er sant det, men jeg tror jeg på en måte har kommet i en ond sirkel- altså at jeg klarer ikke stå tidlig opp om morgenen fordi jeg er så trøtt siden jeg sovnet så sent, skjønner?

Har du prøvd forskjellige beroligende teer? Det finnes folk som sovner av det. Datteren min drikker varm melk med honning, andre tar seg en løpetur.

Som du sikkert skjønner er jeg en av de søvnløse og derfor sitter jeg her utover natta ;o)

du også ja, dol er et kjekt sted å være når man sliter med søvnløshet:) Nei har ikke prøvd sånne teer, men jeg kjøpte noe som het Valerina Natt på apoteket i dag- et naturlegemiddel som visst nok skal gjøre deg veldig trøtt, men som sagt jeg er fortsatt sprettvåken og jeg tok tablettene for 3 timer siden.

ShitDiddelyDo

det er sant det, men jeg tror jeg på en måte har kommet i en ond sirkel- altså at jeg klarer ikke stå tidlig opp om morgenen fordi jeg er så trøtt siden jeg sovnet så sent, skjønner?

Jupp, forstår deg veldig godt. Been there, done that.

Det du bare må gjøre er å begynne å bruke vekkerklokka.

Når du f.eks. legger deg 04:00 i kveld, så setter du klokka på f.eks. 10:00.

6 timers søvn er jo en del, men medfører sikkert at du blir trøtt tidligere enn 04:00 nesten natt.

Etter hvert nærmer du deg normal døgnrytme du også. Altså: Helt til du stikker på byen på lørdag, kommer hjem 04:00, og sover til 15:00 på søndag. :)

Annonse

du også ja, dol er et kjekt sted å være når man sliter med søvnløshet:) Nei har ikke prøvd sånne teer, men jeg kjøpte noe som het Valerina Natt på apoteket i dag- et naturlegemiddel som visst nok skal gjøre deg veldig trøtt, men som sagt jeg er fortsatt sprettvåken og jeg tok tablettene for 3 timer siden.

De hjalp ikke meg heller.

Men hvis du sover lenge utover dagen er det ikke så rart om du er våken.

Nå sovnet jeg like seint når jeg jobbet og sto opp klokka sju, så det gjelder ikke alle da. Men nå sender jeg minstemann på skolen klokka åtte og så sover jeg videre eller så sovner jeg noen timer seinere og sover gjerne tre timer til han skal hentes på skolen.

Du kan prøve å gå rundt også. Ikke sove en natt og så legge deg tidlig neste kveld og deretter bruke vekkeklokka som SDD gir råd om.

Jupp, forstår deg veldig godt. Been there, done that.

Det du bare må gjøre er å begynne å bruke vekkerklokka.

Når du f.eks. legger deg 04:00 i kveld, så setter du klokka på f.eks. 10:00.

6 timers søvn er jo en del, men medfører sikkert at du blir trøtt tidligere enn 04:00 nesten natt.

Etter hvert nærmer du deg normal døgnrytme du også. Altså: Helt til du stikker på byen på lørdag, kommer hjem 04:00, og sover til 15:00 på søndag. :)

hehe ja og når man er student skjer jo det litt for ofte desverre;) Men du har rett, selvdisiplin er tingen, nå er det bare å få tak i det på en eller annen måte :)

Du kan prøve å gå rundt også. Ikke sove en natt og så legge deg tidlig neste kveld og deretter bruke vekkeklokka som SDD gir råd om.

Bor i en mini liten leilighet så her er det ikke så mye plass til å vandre rundt på, og jeg tror kjæresten vil begynne å lure om jeg plustelig vekker han å sier at jeg skal ut å gå meg en tur;) men tror jeg skal forsøke sånne teer imorgen jeg, eller drikke varm melk med honning, verdt et forsøk ihvertfall:)

ShitDiddelyDo

hehe ja og når man er student skjer jo det litt for ofte desverre;) Men du har rett, selvdisiplin er tingen, nå er det bare å få tak i det på en eller annen måte :)

Disiplin er utvilsomt tingen. Problemet er bare at det er så jævla godt å sove...

:)

Bor i en mini liten leilighet så her er det ikke så mye plass til å vandre rundt på, og jeg tror kjæresten vil begynne å lure om jeg plustelig vekker han å sier at jeg skal ut å gå meg en tur;) men tror jeg skal forsøke sånne teer imorgen jeg, eller drikke varm melk med honning, verdt et forsøk ihvertfall:)

Nei, ikke skrem vettet av ham i tilfelle han våkner :o)

Jeg synes i grunnen det er ganske deilig å sitte oppe om natten. Stille, rolig og ingen forventer noe av meg.

Annonse

Disiplin er utvilsomt tingen. Problemet er bare at det er så jævla godt å sove...

:)

jeg vet det, helt utrolig deilig. Dessuten har jeg egentlig ikke noe konstruktivt å gjøre før jeg skal på forelesninger på skolen( begynner ofte kl 12 eller kl to) og da kan jeg likegjerne sove. Selv når jeg skal våkne elleve, ser jeg på klokken og tenker *bare 5 min til.* hehe flaut å si det men..

Nei, ikke skrem vettet av ham i tilfelle han våkner :o)

Jeg synes i grunnen det er ganske deilig å sitte oppe om natten. Stille, rolig og ingen forventer noe av meg.

ja der sier du noe, jeg får gjort ganske mye når jeg sitter her om natten da. F.eks er jeg allerede ferdig med engelsk hjemmekesamen min som skal leveres onsdag neste uke, kanskje jeg faktisk er mer effektiv om natten:)

ja der sier du noe, jeg får gjort ganske mye når jeg sitter her om natten da. F.eks er jeg allerede ferdig med engelsk hjemmekesamen min som skal leveres onsdag neste uke, kanskje jeg faktisk er mer effektiv om natten:)

Jeg vasker tøy og rydder og ordner matpakka og klærne til minstemann så alt er klart til i morgen tidlig. Og så kikker jeg litt tv og sitter litt her.

Alt er så rolig rundt meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...