Gå til innhold

Trenger jeg hjelp? Hvordan?


Gjest Den negative

Anbefalte innlegg

Gjest Den negative

Har vært hos legen, ikke ang. min psykiske helse, men poliklinisk. Hadde egentlig lysst å prate med legen om min situasjon, men klarte ikke påbegynne en samtale.

Jeg er såkalt vellykket, med god jobb, hus, vært samboer i 7 år. Jeg har vært fornuftig og tatt riktige valg oppgjennom årenes løp, i tillegg til at jeg har vært heldig.

Det siste året har jeg kommet inn i en vond sirkel der alt er slitsomt. Det er slitsomt med husarbeid (selv om jeg elsker hjemmet vi bor i), det er slitsomt å gå på jobb, slitsomt å være med i sosiale lag etter jobb (som forening med jentene osv..)

I det hele tatt ser jeg at jeg har endret meg fra å være en positiv jente til å bli sur og gretten og ser på alt som et ork og har en lei tendens til å vri alt i negativ retning. Jeg føler meg utslitt i en alder av 27 år.

Jeg har ikke selvmordstanker, men undres stadig over meningen med livet. Er det meningen med livet at man skal stå opp klokka halv seks 5 dager i uka, dra på jobb, komme hjem klokka fire, lage mat, gjøre rent, og se frem til to dager med helg? Slik går dagene, ukene, og årene..Jeg savner større mening med det jeg gjør, jobben, livet ellers. Vi har ikke barn, og ønsker heller ikke det ennå.

Noen gode råd, noen som har hatt det på samme måten og klart å snu tanke/væremåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingen ledige nick

Er ingen psykolog akkurat, men tenkte med en gang at hvis du fortsetter i dette kjøret så blir du nok utslitt. Tror det er viktig at du setter deg ned og tenker over hva du egentlig vil med livet ditt. Har du en jobb du liker? Kanskje kan du skolere deg ? Det er aldri for seint. Kanskje det er på tide å være litt ufornuftig, finne på noe sprøtt?? Kanskje burde du tatt deg fri evn sykmelde deg fra jobben i en periode så du kan pleie deg selv litt?? Kanskje kan du gå ned i stillingsprosent og hatt en fridag i uka? Vet ikke om du ble noe bedre av dette rotet her, men anbefaler deg virkelig til å ta opp saken nå med noen du kan prate med. Vi må alle begynne å roe ned og ta kroppens signaler på alvor tror jeg, tror det vil føre til en kortere sykperiode enn om vi presser og presser oss hele tida.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...