Gå til innhold

NHD: fra Cipralex til........?


anaki

Anbefalte innlegg

Etter at jeg økte dosen på Cipralex nevnte legen min at "siden den ikke har så stor virkning på min depresjon, kan du bytte medikament til noe som gjør deg trøttere på kvelden" På den måten skulle jeg også slippe å ta mer Imovane. Det jeg lurer på er om han mente et annet SSRI preparat, eller om han mente et helt annet anti-depressiva?!HVilken forskjell ville det isåfall ha?Bør jeg si ja til det?

Noen som kan svare meg på det? Fikk nemlig Cipralex pga panikklidelse og agorafobi, men det har ikke hjulpet all verden på depresjon selv etter over et års bruk.....

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Hvis du ikke synes de tablettene du går på hjelper noe særlig, ville jeg prøvd noe annet.Enten et annet ssri,eller en annen type antidepressiva.Det er mulig han tenker på tolvon, siden det gjør en trøtt om kvelden. Det kan være et bra middel, men en del mennesker får mye væskeansamlig i kroppen,og vektøkning.Det kan være greit å være litt obs på det.

Ellers går det an å gå på et annet ssri, og ta et lite tillegg av tolvon om kvelden, og på den måten bruke middelet som et sovemiddel. Uansett finnes det mange ulike preparater,siden de virker så forskjellig på oss. Ville absolutt tatt sjansen på noe nytt.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Hvis du ikke synes de tablettene du går på hjelper noe særlig, ville jeg prøvd noe annet.Enten et annet ssri,eller en annen type antidepressiva.Det er mulig han tenker på tolvon, siden det gjør en trøtt om kvelden. Det kan være et bra middel, men en del mennesker får mye væskeansamlig i kroppen,og vektøkning.Det kan være greit å være litt obs på det.

Ellers går det an å gå på et annet ssri, og ta et lite tillegg av tolvon om kvelden, og på den måten bruke middelet som et sovemiddel. Uansett finnes det mange ulike preparater,siden de virker så forskjellig på oss. Ville absolutt tatt sjansen på noe nytt.

Vennlig hilsen bugge.

Tusen takk for svar...kommer nok til å bytte medikament nå.

Opplevde noe ekkelt her idag..Har ikke tatt cipralex på to dager grunnet reise (glemte hjemme).

Resultatet ble en ekstremt rar følelse i hodet. Har aldri hatt det sånn før, følte meg helt utilregnelig og det var svært ekkelt. Skal hvertfall sørge for at det aldri skjer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar...kommer nok til å bytte medikament nå.

Opplevde noe ekkelt her idag..Har ikke tatt cipralex på to dager grunnet reise (glemte hjemme).

Resultatet ble en ekstremt rar følelse i hodet. Har aldri hatt det sånn før, følte meg helt utilregnelig og det var svært ekkelt. Skal hvertfall sørge for at det aldri skjer igjen!

Hei!

Jeg er blant dem som reagerer veldig raskt med abstinenssymptomer hvis jeg glemmer å ta medisinen. Hos meg kommer det ofte den første natten. Blir liggende badende i kaldsvette og har vonde drømmer.Prikninger i armer og ben.Fordelen med å ha det slik er at man lærer seg til å være veldig nøye med å ta medisinen til rett tid. Nå glemmer jeg den aldri.

Ellers kom jeg opp i en lignende situasjon som deg (ikke nok medisin), og tok meg en tur til legevakten for å slippe en slik natt,klok av skade.(gikk på efexor).

Han gav meg en tablett, så det er en mulighet hvis det skulle oppstå en liknende situasjon.

Ellers får vi bare fortsette å snakke, og det blir ufattelig nok litt lettere etterhvert.Nå snakker jeg om ting med terapeuten min som jeg ikke i mine villeste fantasier hadde trodd jeg skulle gjøre.Men jeg begynte i det små.

Angsten etterpå blir også lettere etterhvert.

Men for en lang vei å gå...Så mye smerte for meg,for så lite nytelse for ham.Det er så urettferdig og bortkastet.Denne patetiske mannen...Det er så trist og meningsløst.

Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...