Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kvinne på 34 år som har slitt med kløe i underlivet i nærmere 15 år.

Har vært til diverse leger med dette problemet med jevne mellomrom. Ingen kan påse noe galt. Da har jeg oppsøkt gynekolog og hudlege samt 3 forskjellige allmennpraktiserende. Kløen er veldig intens i perioder på noen måneder. Ingen utslett, men rødt og irritert. Klør meg til tider til blods. Virker som kløen sentraliseres bak mot endetarmen, men inkluderer som regel de indre kjønnsleppene. Jeg har prøvd ut det meste når det gjelder hygiene, ingenting ser ut til å ha noen innvirkning.Det virker som om når kløen er som værst, er det enten helt tørt eller veldig vått. (Kåthet har ikke noe med dette å gjøre..!) Kan det være problemer med kjærtler?

Tidligere smurte jeg meg med aloe vera, og det lindret. det gjør det dessverre ikke lenger.

Kløen kommer ved enhver form for berøring, også når jeg tisser. Når det gjelder sex, så går det fint så sant jeg ikke er for sår. Det klør helt i begynnelsen, men gir seg raskere enn ellers.

Min mann har ikke hatt dette problemet, så smittsomt kan det nok ikke være.

Håper dere har noen ideer om hva dette kan være, for livskvaliteten er avhengig av å få en slutt på dette problemet.

På forhånd takk!

Sutherland

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163068-kl%C3%B8e-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver med intens kløe uten at man påviser noe unormalt er ikke helt uvanlig. Men forferdlig plagsomt for de det rammer. Jeg går ut fra at man har utelukket sopp, hudlidelser eller allergi? Det er nok ganske klart at det at du klør deg vedlikeholder symptomene. Har du forsøk Eurax krem for kløe, evt cortiosonkrem for en stund? På Rikshospitalet har de en ’vulva-klinikk’. Kanskje du skulle be din lege om en henvisning dit i og med at du så lenge har vært plaget?

Vennlig hilsen Mette H Moen

labbe1365380640

Det kan være lichen, søk på det.

Hei.

Det høres ut som meg, jeg er å 34 år og har klødd rundt de indrekjønnsleppene i 5 år nå ( værst rundt klitoris). Noen ganger virker det som en slags tørrhets eksem , og kan da også bli sår mellom rumpa. Jeg har vært på vulva klinikken og fått konstatert lichen schlerosis som barn og som nå er brent ut. Har antagelig en litt mere sensitiv hud pga dette. Men ingen vet hvorfor jeg klør nå, 2 biopsier påviser ingenting. Jeg fungerer også sexuelt, men kan ikke ha så langt forspill, for da blir jeg sår/får kløe. Smør deg med locobase i underlivet for å lindre kløen

Hei.

Det høres ut som meg, jeg er å 34 år og har klødd rundt de indrekjønnsleppene i 5 år nå ( værst rundt klitoris). Noen ganger virker det som en slags tørrhets eksem , og kan da også bli sår mellom rumpa. Jeg har vært på vulva klinikken og fått konstatert lichen schlerosis som barn og som nå er brent ut. Har antagelig en litt mere sensitiv hud pga dette. Men ingen vet hvorfor jeg klør nå, 2 biopsier påviser ingenting. Jeg fungerer også sexuelt, men kan ikke ha så langt forspill, for da blir jeg sår/får kløe. Smør deg med locobase i underlivet for å lindre kløen

Den var helst til Sutherland?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...