Gå til innhold

Elektriske rullestoler og snø

Anbefalte innlegg

Hva med denne da?

http://www.handicare.no/Handicare_no//applications/System/publish/view/showObject.asp?infoobjectid=1001486&channelid=1000104'>http://www.handicare.no/Handicare_no//applications/System/publish/view/showObject.asp?infoobjectid=1001486&channelid=1000104

Står bl.a. "Dette er rullestolen for de som ønsker mer stabilitet og komfort enn man finner i en scooter, men allikevel vil være aktive utendørs.

Svært behagelig og lettkjørt utegående rullestol som egner seg godt innendørs i shoppingsentre og andre trange miljøer. Leveres med ulike seteløsninger. Lav setehøyde gir god stabilitet samtidig som det er lettere å forflytte inn og ut av stolen."

Se også andre modeller på http://www.handicare.no/

Litt klønete sider, men tror du finner greit fram. Hvis ikke si ifra. :-)

Eller denne:

http://www.handicare.no/Handicare_no//applications/System/publish/view/showObject.asp?infoobjectid=1001475&channelid=1000104

glem han som sitter oppi, og les hva som står om stolen... ;-)

Fortsetter under...

Gjest ikke fast nick nå

Hva med denne da?

http://www.handicare.no/Handicare_no//applications/System/publish/view/showObject.asp?infoobjectid=1001486&channelid=1000104'>http://www.handicare.no/Handicare_no//applications/System/publish/view/showObject.asp?infoobjectid=1001486&channelid=1000104

Står bl.a. "Dette er rullestolen for de som ønsker mer stabilitet og komfort enn man finner i en scooter, men allikevel vil være aktive utendørs.

Svært behagelig og lettkjørt utegående rullestol som egner seg godt innendørs i shoppingsentre og andre trange miljøer. Leveres med ulike seteløsninger. Lav setehøyde gir god stabilitet samtidig som det er lettere å forflytte inn og ut av stolen."

Se også andre modeller på http://www.handicare.no/

Litt klønete sider, men tror du finner greit fram. Hvis ikke si ifra. :-)

Enig i at den er ser grei ut men minste setebredde er 43 cm. Jeg kan max ha 36-38. Den smaleste er 10 cm bredere enn den manuelle.

Gjest ikke fast nick nå

Den var stygg men den første var fin. Den linken skal jeg gjemme og vise ergoen.

Gjest ikke fast nick nå

Takk skal du ha. Jeg har vært der inne før men jeg klarer ikke å se at noen er fine. Skal se jeg bruker 5 år på å bestemme meg denne gangen :o(

Jeg vet at jeg er helt håpløs, men det er ikke kult. Men venninna mi har brukt 20 år og enda ikke klart det så jeg er vel ikke av de verste likevel :o)

Takk skal du ha. Jeg har vært der inne før men jeg klarer ikke å se at noen er fine. Skal se jeg bruker 5 år på å bestemme meg denne gangen :o(

Jeg vet at jeg er helt håpløs, men det er ikke kult. Men venninna mi har brukt 20 år og enda ikke klart det så jeg er vel ikke av de verste likevel :o)

Hehe - du får nok bite i det sure eplet, jo før jo heller. Det er jo bare deg (og evt. de som står deg nær) som får lide av forfengeligheten og staheten... Velger man å gjøre sitt handikap mer omfattende (i form av dårlig valg av hjelpemidler) enn nødvendig, så får man i alle fall ta konsekvensene av det uten å klage.

Tøff mening fra

Annonse

Gjest ikke fast nick nå

Hehe - du får nok bite i det sure eplet, jo før jo heller. Det er jo bare deg (og evt. de som står deg nær) som får lide av forfengeligheten og staheten... Velger man å gjøre sitt handikap mer omfattende (i form av dårlig valg av hjelpemidler) enn nødvendig, så får man i alle fall ta konsekvensene av det uten å klage.

Tøff mening fra

Det er jo akkurat derfor jeg har bestillt en til utprøving. Selv om jeg ikke har lyst.

Men det er bestillt for kanskje to mnd siden så jeg må nok vente i mange mnd til så jeg har litt tid på meg.

Og dette er bare snakk om utprøving, skal jeg ha må jeg vente enda lenger.

Dette er verre enn tannlegen. LOL

Naboen min har samme bil som meg og får inn en elektrisk en. Men jeg vet ikke hvilken det er. Vet du hvor stor en Permobil Entra er?

Jeg skulle ønske hjelpemiddelsentralen hadde hatt et utvalg og man kunne dratt dit og sett og målt størrelse. Det hadde de før men nå er det slutt.

En annen nabo har søkt styret om å sette sin nye trax i garasjen men der er det så liten plass at styret vet ikke om de finner plass til hennes.

Du har forresten mail :)

Du må ikke finne på å velge Entra for utebruk - det er en innestol! Men Chariman trenger bare noen få cm mer - tror det er ca 5 - for å svinge. Men de tar stor plass i bilen disse stolene! Når det gjelder hvilke stoler som går inn i bilen, så tror jeg bilansvarlige ved HMS kanskje kan svare deg - i allefall hadde de råd å gi oss.

Skal sjekke mailen nå før jeg sovner:-)

Det må jo være mulig å få ladet den og den kan vel heller ikke stå på gata om natta. Jeg skal ikke ha den helt inn men må ha den opp hit i hvert fall utenfor inngangsdøra.

Men det finnes vel noen små Permobiler også. Jeg skulle gjerne ha sett hvordan de ser ut. Dessuten er det et problem at jeg er så smal, den vanlige stolen er 33 i sittebredde. Og så hadde det vært greit om den gikk inn i bilen også. Jeg får ikke stor bil etter de nye reglene.

Du kan få alle mulige slags setebredder dersom det er nødvendig. Ved behov produseres et spesialsete - men på de elektriske stolene så er det ikke så stor forskjell på totalbredden uansett fordi hjulene er fast plassert uavhengig av setebredde.

Du kommer til å irritere deg grønn over en stol med dårlige kjøreegenskaper...

Hvis du velger trax kan du hente minstemann og ha ham på fanget dersom han ikke gidder å gå hjem - men du har rett i at traxen er noe stor inne i butikker.

Er det ikke mulig å sette stolen i inngangspartiet i oppgangen, eller er det for trangt der?

Gjest ikke fast nick nå

Du må ikke finne på å velge Entra for utebruk - det er en innestol! Men Chariman trenger bare noen få cm mer - tror det er ca 5 - for å svinge. Men de tar stor plass i bilen disse stolene! Når det gjelder hvilke stoler som går inn i bilen, så tror jeg bilansvarlige ved HMS kanskje kan svare deg - i allefall hadde de råd å gi oss.

Skal sjekke mailen nå før jeg sovner:-)

Nei, jeg trenger ingen innestol. Takk for at du sa ifra. Jeg trenger ved panseris og brøytekanter.

Jeg har en veldig ok ergoterapeut men hun kommer til kort når det gjelder elektriske stoler. De fleste her sitter inne eller har sånne "snertne" med tak vet du. Og på sykehuset er det ikke en kjeft som har elektrisk stol bortsett fra traxer som jeg ikke får i heisen.

Gjest ikke fast nick nå

Du kan få alle mulige slags setebredder dersom det er nødvendig. Ved behov produseres et spesialsete - men på de elektriske stolene så er det ikke så stor forskjell på totalbredden uansett fordi hjulene er fast plassert uavhengig av setebredde.

Du kommer til å irritere deg grønn over en stol med dårlige kjøreegenskaper...

Hvis du velger trax kan du hente minstemann og ha ham på fanget dersom han ikke gidder å gå hjem - men du har rett i at traxen er noe stor inne i butikker.

Er det ikke mulig å sette stolen i inngangspartiet i oppgangen, eller er det for trangt der?

Kjøreegenskapene er faktisk viktige, det skjønner til og med jeg men av en eller annen grunn har alle de store butikkene her trapper og den trangeste er den eneste uten.

Jeg tror ikke jeg kan sette den i trappeoppgangen, den kommer til å bli herpa med en gang. 121 leiligheter og med ørten av våre nye landsmenn som synes at funksjonshemmede er underkasten. Dessuten er det sikkert 10 stykker som har forskjellige stoler her og hvis alle skulle sette den ved inngangen blir det trangt. De har laget det så trangt her at han under som har trax må kjøre rundt hele borettslaget for å komme inn i garasjen. Gangen ved heisen er for trang. Men han fikk bil før de nye reglene så han parkerer den i bilen sin, en Vito.

Kjøreegenskapene er faktisk viktige, det skjønner til og med jeg men av en eller annen grunn har alle de store butikkene her trapper og den trangeste er den eneste uten.

Jeg tror ikke jeg kan sette den i trappeoppgangen, den kommer til å bli herpa med en gang. 121 leiligheter og med ørten av våre nye landsmenn som synes at funksjonshemmede er underkasten. Dessuten er det sikkert 10 stykker som har forskjellige stoler her og hvis alle skulle sette den ved inngangen blir det trangt. De har laget det så trangt her at han under som har trax må kjøre rundt hele borettslaget for å komme inn i garasjen. Gangen ved heisen er for trang. Men han fikk bil før de nye reglene så han parkerer den i bilen sin, en Vito.

Hva er de nye reglene?

Det er jo høl i hue, hvis du trenger plass til en større rullestol i bilen, så burde du jo kunne få en stor nok bil???

En annen sak er jo at det må jo være bedre for deg å ta den korte kjøreturen til et kjøpesenter framfor å ikke komme inn i småbutikker som er enten for trange eller har for mye trapper og andre hindringer? Eller er jeg på jordet nå?

Gjest ikke fast nick nå

Hva er de nye reglene?

Det er jo høl i hue, hvis du trenger plass til en større rullestol i bilen, så burde du jo kunne få en stor nok bil???

En annen sak er jo at det må jo være bedre for deg å ta den korte kjøreturen til et kjøpesenter framfor å ikke komme inn i småbutikker som er enten for trange eller har for mye trapper og andre hindringer? Eller er jeg på jordet nå?

De nye reglene er at dersom du kan stå på beina så får du kun 130.000 kr til bil. Og vanligvis får du ikke plass til en manuell rullestol i en slik bil engang uten å plukke den fra hverandre. Man har lov til å kjøpe brukt da men det er jo begrenset hva man får for den summen så lenge bilen skal vare i 11 år og være stor nok til en stol også.

Det var akkurat en sak oppe nå og han tapte

Annonse

Hvor stor plass er det i heisen din?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...