Gjest kjærestenhennes Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Skal prøve å være så kort som mulig: Hadde en bra forhold som varte i nesten to år. Jeg er 27 og hun 29 år. Så gjorde hun det plutselig slutt. Jeg var langt, langt nede i fem måneder, men så ville hun prøve igjen. Selvsagt ville jeg ha henne tilbake, men så begynte det å komme frem ting. 1) Hun har hatt et forhold til en mann i sommer. 2) Hun brukte lang tid på å fortelle denne mannen om meg, selv etter vi hadde blitt sammen igjen. Jeg måtte presse henne, hun liker ikke å snakke om han, hun ville ikke at jeg skulle møte han etc. Men nå har jeg presset henne til å la meg møte han. Jeg liker ikke å presse henne, men føler jeg må det for å få lagt alt bak meg. 3) Hovedproblemet er nemlig at han jobber med et stort prosjekt hvor han gjerne vil ha med kjæresten min. Kjæresten min vil gjerne være med i dette prosjektet (og det forstår jeg), men det betyr at hun kommer til å ha masse med denne mannen å gjøre, dra på utenlandsturer med han etc. Jeg synes situasjonen er veldig vanskelig. På den ene siden har jeg fått tilbake jenta jeg elsker, men dessverre har alt som har skjedd gjort meg urolig: -Hun gjorde det slutt med meg -Hun ble sammen med en vesentlig eldre mann rett etterpå -Hun ville ikke fortelle om dette selv (jeg hørte det fra andre) -Hun gjorde i det hele tatt lite for å berolige meg -Hun ville helst ikke fortelle at hun hadde blitt sammen med meg igjen til han Jeg har nå brukt lang tid på å tenke over det som har skjedd. Jeg velger å tro på henne når hun sier at hun ikke har vært utro eller forlot meg til fordel for en annen mann. Jeg velger også å "tilgi" alt som har skjedd etter det ble slutt. Men det er slitsomt hver gang denne mannen ringer, hver gang han har gode nyheter om det store prosjektet de jobber med etc. Kjæresten min truer nå med å gjøre det slutt med meg en gang til, fordi hun mener jeg er paranoid og sjalu. Hun forstår ikke at jeg ikke kan stole på henne, nå som han vet om meg, og jeg snart skal møte han (grunnen til at hun ikke ville at jeg skulle møte han var pga. alt styret det ville bli). Jeg er så redd for at han vil ha henne med i prosjektet fordi han er interessert i henne. Det er faktisk slitsomt selv om hun sier hun elsker meg, at det aldri blir de to igjen og at denne mannen nå vet om vårt forhold. Samtidig skjønner jeg kjæresten min som nå begynner å bli lei av alle masingen. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163171-jeg-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Etter min mening er det er liten grunn til å ikke stole 100% på henne når hun ikke vil fortelle han at dere er sammen? Hvorfor? er hun redd for å miste oppmerksomheten hans? Er hun intressert i å "leke" med han om de skal på tur sammen. Er det derfor? Hva er hun redd for vil skje om hun forteller dere er sammen igjen? Må dere passe dere når dere er offentlig, for at han ikke skal kunne se dere? Disse spørsmålene hadde jeg spurt henne om.. Og etter min mening burde hun forstå at du er usikker! Det hadde nemlig hun selv vært om situasjonen var snudd.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163171-jeg-trenger-hjelp/#findComment-1056540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bratz Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hvis du vil fortsette å være sammen med henne,så er du nødt til å stole på henne. Det er jo deg hun elsker,ellers hadde hun ikke kommet tilbake. Jeg forstår at du er frustrert,og det bør hun også forstå.Hun må jobbe for at du skal føle deg trygg,det må hun bare innse,for hvis det hadde vært omvendt ville nok ikke hun vært så høy i hatten heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163171-jeg-trenger-hjelp/#findComment-1056565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjærestenhennes Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Etter min mening er det er liten grunn til å ikke stole 100% på henne når hun ikke vil fortelle han at dere er sammen? Hvorfor? er hun redd for å miste oppmerksomheten hans? Er hun intressert i å "leke" med han om de skal på tur sammen. Er det derfor? Hva er hun redd for vil skje om hun forteller dere er sammen igjen? Må dere passe dere når dere er offentlig, for at han ikke skal kunne se dere? Disse spørsmålene hadde jeg spurt henne om.. Og etter min mening burde hun forstå at du er usikker! Det hadde nemlig hun selv vært om situasjonen var snudd.. Lykke til! Jeg har spurt henne om dette og vi har hatt noen veldig tøffe uker, for å si det sånn. Hun har blitt sur og har ikke lagt alle kortene på bordet frivillig, men etter press fra meg har hun til slutt gjort det. Jeg liker ikke at hun ikke gjorde mer for å gjøre meg trygg, men jeg aksepterer at situasjonen var vanskelig for henne også. Nå har hun fortalt om meg til sin kollega, og jeg skal snart møte han i forbindelse med en firmafest. Jeg tror det hjelper - at han får sett meg og henne sammen, slik at han får lagt dette bak seg han også. Er det noen andre tips om hva jeg bør gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163171-jeg-trenger-hjelp/#findComment-1056721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har spurt henne om dette og vi har hatt noen veldig tøffe uker, for å si det sånn. Hun har blitt sur og har ikke lagt alle kortene på bordet frivillig, men etter press fra meg har hun til slutt gjort det. Jeg liker ikke at hun ikke gjorde mer for å gjøre meg trygg, men jeg aksepterer at situasjonen var vanskelig for henne også. Nå har hun fortalt om meg til sin kollega, og jeg skal snart møte han i forbindelse med en firmafest. Jeg tror det hjelper - at han får sett meg og henne sammen, slik at han får lagt dette bak seg han også. Er det noen andre tips om hva jeg bør gjøre? Ikke bli full og drit deg ut på den firmafesten. Vær like hyggelig mot denne kollegaen som du er mot de andre på festen. Også får du jo testet deg selv. Blir du sjalu av å se de to ha det hyggelig, takler du dårlig at de skal jobbe sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163171-jeg-trenger-hjelp/#findComment-1056726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har spurt henne om dette og vi har hatt noen veldig tøffe uker, for å si det sånn. Hun har blitt sur og har ikke lagt alle kortene på bordet frivillig, men etter press fra meg har hun til slutt gjort det. Jeg liker ikke at hun ikke gjorde mer for å gjøre meg trygg, men jeg aksepterer at situasjonen var vanskelig for henne også. Nå har hun fortalt om meg til sin kollega, og jeg skal snart møte han i forbindelse med en firmafest. Jeg tror det hjelper - at han får sett meg og henne sammen, slik at han får lagt dette bak seg han også. Er det noen andre tips om hva jeg bør gjøre? Det var godt å høre.. Det blir nok godt for deg å vite at han vet dere er sammen.. Og innerst inne, så er nok hun veldig glad for det også.. Som Mil sier.. Ikke drikk så mye at ting blir feil.. For mye alkohol kan gjøre så du slenger kommentarer til han eller henne eller begynner å bråke på andre måter.. Kanskje det er han andre som driter seg ut etterhvert.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163171-jeg-trenger-hjelp/#findComment-1057130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei! Jeg skjønner at situasjonen din er vanskelig, når du har en kjæreste som også har et godt øye til en kollega. Det jeg liker minst er at hun er så hemmelig rundt alt som har med kollegaen å gjøre. Det kan enten være fordi hun har behov for å roe det hele ned. Hun kan synes det er ubehagelig at andre kolleger får snusen i saken, hvis hun er en beskjeden dame. Men jeg tenker at det kan like godt være at hun ønsker at du ikke skal bry deg, fordi hun vil ha kollegen som en fortrolig venn på siden av deg. Bak din rygg. En slags utroskap å betro seg uten at du vet om det og bryr deg. Når man jobber tett, f.eks sammen i et prosjekt, er det lett å bli betatt på andre måter av hverandre enn det rent faglige. Jeg har flere par med samme problemstilling. Så det er grunn til å være obs. Du gjør det helt riktig når du forsøker å ta henne på ordet og stole på at hun vil være hos deg fordi hun elsker deg, som hun selv sier. Samtidig synes jeg du må kunne forvente hennes støtte på at du synes kollegean er en trussel, selv om hun ikke ser det slik selv.Be henne sette seg i din situasjon og tenke etter hva slags reaksjon hun ville hatt. Jeg synes du kan be henne om å hjelpe deg med å roe ned saken. Det kan hun ved å være mer tydelig på hele saken slik den var. Var de kjærester når hun gjorde det slutt med deg? Vil kollegaen fortsatt ha henne nå? Er han forelsket? Hvis svaret er ja, er det grunn til å være urolig. Hvis hun kan berolige deg med at hun ikke tenner på kollegaen i det hele tatt, selv om han vil ha henne, blir det lettere for deg. Dere kommer altså ikke utenom en mer tydelig og ærlig kommunikasjon om saken. Gode kjærester gjør alt for sin elskede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163171-jeg-trenger-hjelp/#findComment-1059857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.