Gå til innhold

"Hold" i hjerteregionen"

Anbefalte innlegg

Er jente på 27 år, røyker ikke fast (gje. snitt 10 stk i måneden)drikker sjelden og trener ikke mye. Har i det siste vært mye syk (halsbetennelse, knuterosn)Rett før jul våknet jeg opp med smerter i brystet, kjentes ut som i brystbenet, midt på. Smertene var der hele tiden, kom ikke og gikk igjen. Tok 2 paracet, og ringte legevakta, som ville at jeg skulel komme ned. Ble lyttet på uten at noe ble funnet. Ble sendt på rtg. av lungene dagen etterpå for å se at det ikke var blodpropp i lungen, det var det ikke. Den intense smerten har gitt seg, men når jeg trekker pusten dypt, er det som jeg har hold på venstre side i brystet. Vanskelig å beskrive akkurat hvor det gjør vondt, men smerten går liksom "tvers igjennom" og ut på baksiden (ryggen) også. Har også til tider vondt i venstre skulder.

Kan dette være hjertesykdom? Bør jeg oppsøke lege?. Det gjør ikke veldig vondt, men er litt ubehagelig.

Må også nevne at jeg på lørdag fikk VELDIG vondt på samme sted igjen, men det ga seg etter ca. 30 min. Dette har jeg også hatt tre gang før, ca. 1-3 år siden. Men dette gjorde meg ikke spesielt engestelgi ettersom jeg kjente igjen smertene, og visste at det gikk over. (Luftsmerter??????)Takknemlig for din mening..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16322-hold-i-hjerteregionen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Calli.

Dette er neppe noe som har med ditt hjerte å gjøre. Jeg synes imidlertid at du har hatt så mange symptomer i den senere tid at det er grunn til å la din lege gå gjennom det. Du nevner bl.a. at du nylig hadde knuterosen, og du bør også spørre din lege om det kan avdekkes noen årsak til det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16322-hold-i-hjerteregionen/#findComment-75885
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...