Gå til innhold

Gravid & Seroxat


Gjest Meridian

Anbefalte innlegg

Gjest Meridian

Hei

Jeg har sosial angst og panikkangst...og har siden august gått på Seroxat..2 tab. til dagen.

Det går sånn passe...har ikke de kraftige anfallene lenger etter å ha presset meg til å gjøre alt jeg er redd + går til psykolog.

Jeg jobber 70% på jobben og det går...men jeg er kjempesliten "av å kjempe imot" når jeg kommer hjem.

Nå vil vi gjerne ha en baby og da sa min lege at da kunne jeg ikke gå på Seroxat...hvor fort kan jeg gå av dem?

Kommer anfallene da?

Hvordan går det da med jobben. Jeg vet du har sagt tidligere at sykemelding ikke er det beste med angst på denne måten....men om anfallene blir ille i det jeg slutter på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et frisk og sunt barn på litt over 3 mnd., og jeg gikk på Seroxat gjennom hele svangerskapet. Det gikk med andre ord helt bra. Man skal alltid unngå medisiner i et svangerskap dersom det er mulig, men husk at det kan være en større belastning for barnet ditt at du er deprimert og plaget med angst. Et svangerskap er dessuten svært krevende (likeså tiden etterpå), så Seroxat kommer nok ekstra godt med i denne perioden. Det er nå ganske stor enighet om at det er ufarlig, men man vet lite om langtidseffektene. Sa min psykiater til meg, da han vurderte det. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vi har nå såpass stor kunnskap at vi kan fastslå at SSRI og svangerskap lar seg kombinere. Jeg synes derfor at du skal be om å få drøfte dette med en oppdatert psykiater om ikke legen din har fått med seg denne nye informasjonen.

Det vil være lngt verre for babyen din (både før og etter fødselen) om du får tilbakefall av sykdommen.

Lykke til alle tre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...