Gå til innhold

Gjennomgripende utviklingsforstyrrelse


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Hei.

Hva er det? Aldri hørt det før.

Det er en gruppe lidelser kjennetegnet ved kvalitative avvik i sosialt samspill og kommunikasjonsmønstre, sammen med et stereotypt, gjentagende mønster av interesser og aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gruppe lidelser kjennetegnet ved kvalitative avvik i sosialt samspill og kommunikasjonsmønstre, sammen med et stereotypt, gjentagende mønster av interesser og aktiviteter.

gjennomgripende utviklingsforstyrrelser er en samlebetegnelse for alle autistiske syndromer. Er den uspesifisert så heter den PDD_NOS (pervasive development disorder not otherwise spesified)

også kalt A-typisk autisme. man tilfredstiller bare 2 av 3 kriterier som blir stilt til Autisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

gjennomgripende utviklingsforstyrrelser er en samlebetegnelse for alle autistiske syndromer. Er den uspesifisert så heter den PDD_NOS (pervasive development disorder not otherwise spesified)

også kalt A-typisk autisme. man tilfredstiller bare 2 av 3 kriterier som blir stilt til Autisme.

Hva er de tre kriteriene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

gjennomgripende utviklingsforstyrrelser er en samlebetegnelse for alle autistiske syndromer. Er den uspesifisert så heter den PDD_NOS (pervasive development disorder not otherwise spesified)

også kalt A-typisk autisme. man tilfredstiller bare 2 av 3 kriterier som blir stilt til Autisme.

Har lest litt om det. Det kan ikke være den (PDD_NOS). Den forutsetter jo språkproblemer som ved autisme. Jeg har bra grammatikk, i alle fall skriftlig.

Det hun sa var: "gjennomgripende utviklingsforstyrrelse, men ingen spesifikk diagnose". Derfor sluttet jeg at det var snakk om "uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelse".

Sorry ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes du om den diagnosen da? Synes du den passer på deg? Det kan ikke være noe hyggelig å høre at man er "sosialt avvikende"...? Synes du selv at du er det?

Jeg tror ikke at du trenger å leve et ensomt liv. Ikke i total ensomhhet, i hvert fall. Men livet kan jo være verdifullt og fint selv om man ikke har masse nære relasjoner? Og hvis du har interesser, så er jo det bra (selv om de er "stereotype og repeterende" (heh..)).

Jeg synes i hvert fall at du virker som en fornuftig og interessant person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gruppe lidelser kjennetegnet ved kvalitative avvik i sosialt samspill og kommunikasjonsmønstre, sammen med et stereotypt, gjentagende mønster av interesser og aktiviteter.

Høres ut som Aspergers Syndrom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om det. Det kan ikke være den (PDD_NOS). Den forutsetter jo språkproblemer som ved autisme. Jeg har bra grammatikk, i alle fall skriftlig.

Det hun sa var: "gjennomgripende utviklingsforstyrrelse, men ingen spesifikk diagnose". Derfor sluttet jeg at det var snakk om "uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelse".

Sorry ass!

jeg ville også anntatt at det var snakk om en uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelse. Når det gjelder språk så er det mer snakk om kommunikasjonen som sådan.Mennesker med dette problemet har ofte store problemer med å kommunisere med andre selv om språket i seg selv kan være helt feilfritt og korrekt.

ble du litt klokere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Aspergers Syndrom dette.

Det kan være veldig likt Asperger syndrom. Men det er ett av kriteriene for å få det som ikke er helt oppfyllt. Personen har feks ikke den grad av særinteresser og repeterende atferd som kjennetegner Asperger syndrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirep#(=

Hva er de tre kriteriene da?

hva er det du sliter med i hverdagen snoopy? ikke hva diagnosen din går ut på; men hva du personlig har problemer med? lest gjennom innleggene dine og synes du virker helt dønn normal derfor lurer jeg veldig på det mvh op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

jeg ville også anntatt at det var snakk om en uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelse. Når det gjelder språk så er det mer snakk om kommunikasjonen som sådan.Mennesker med dette problemet har ofte store problemer med å kommunisere med andre selv om språket i seg selv kan være helt feilfritt og korrekt.

ble du litt klokere nå?

Ja:) Trodde bare selve språket skulle være hemmet ved denne diagnosen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være veldig likt Asperger syndrom. Men det er ett av kriteriene for å få det som ikke er helt oppfyllt. Personen har feks ikke den grad av særinteresser og repeterende atferd som kjennetegner Asperger syndrom

Jeg vil si at jeg har vært litt redd når jeg virkelig har blitt opptatt av noe "nesten sykelig" og har greid å komme ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

hva er det du sliter med i hverdagen snoopy? ikke hva diagnosen din går ut på; men hva du personlig har problemer med? lest gjennom innleggene dine og synes du virker helt dønn normal derfor lurer jeg veldig på det mvh op

Hvorfor så hissig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Hva synes du om den diagnosen da? Synes du den passer på deg? Det kan ikke være noe hyggelig å høre at man er "sosialt avvikende"...? Synes du selv at du er det?

Jeg tror ikke at du trenger å leve et ensomt liv. Ikke i total ensomhhet, i hvert fall. Men livet kan jo være verdifullt og fint selv om man ikke har masse nære relasjoner? Og hvis du har interesser, så er jo det bra (selv om de er "stereotype og repeterende" (heh..)).

Jeg synes i hvert fall at du virker som en fornuftig og interessant person...

Vet ikke helt om diagnosen passer for meg jeg... men både mamma og psykiateren min sier jeg er "sosialt funksjonshemma"... så det er vel noe i det...

Er glad jeg ikke ser hvor håpløs jeg egentlig er selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...