Gå til innhold

Kattebitt

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde besøk av moren min for en måned siden. Hun hadde da med seg katten sin, siden de bor i Fauske, Nordland og jeg bor i Larvik, Vestfold. Mens hun var her kom katten bort. Den hadde vært uteligger i Larvik i ca. en måned da jeg fant den og fanget den sist fredag. Den har sikkert spist mye bedervet kjøtt og fisk, siden jeg fant den i bakgården til den lokale fiskebutikken der jeg bor. Da jeg fanget den, protesterte den villt, og hogg tak i ringfingeren min og beit den til blods. Nå har ringfingeren blitt dobbelt så tykk som tommelen min og ganske blå, handa er også svulmet opp og armen er ganske vissen. Jeg har høy feber og er svimmel og slapp. Er slike kattebitt så farlige at jeg bør gå til lege? Har kraftig sykehusskrekk, så legevakt er uaktuellt. Eller vil det avta etter noen dager? (håper virkelig det). M.v.h. syk mann, Larvik

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163369-kattebitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver: "Nå har ringfingeren blitt dobbelt så tykk som tommelen min og ganske blå, handa er også svulmet opp og armen er ganske vissen. Jeg har høy feber og er svimmel og slapp. Er slike kattebitt så farlige at jeg bør gå til lege?"

Nei, du bør selvsagt vente til du får blodforgiftning, og hele armen visner og faller av.

Selvsagt bør du komme deg til lege omgående! Hva venter du på?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163369-kattebitt/#findComment-1058340
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...